Eko-underkläder

Har fått en del förfrågningar gällande ekologiska underkläder och har nu hittat en brittisk sida, Figleaves, som har en kollektion som heter Greenleaves där de säljer bl.a. ekologiska BH's, trosor, kalsonger, mammakläder, pyjamaser och strumpbyxor. Allt ekologiskt, eller som de själva kallar det; guilt free-shopping! Materialen de använder sig av är bomull, siden, hampa och bambu.

Enligt hemsidan ska det kosta £ 4 att frakta till Sverige (ca. 47,50 :- i dagskurs enligt Valuta.)
Jag har vid ett flertal tillfällen beställt från Storbrittannien och det är ju aldrig någon tull och brukar ofta vara billigt frakt, vilket jag tycker ovanstående bevisar. Det kostar ju 39,90 :- att beställa hem varor från t.ex. HM så detta ju inget att orda om.

Hoppas jag hjälpt några av Er nu? ♣

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack tack för tips!
Ska absolut kolla in, om inte för BH så kanske för annat? Tycker det är lite svårt när man inte kan prova.
Du är så bra!!

2008-04-04 @ 20:11:26
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Sara: Ja, så kände jag också! BH's kan ju skilja från BH till BH fast det är samma modell av samma märke. Men trosor, kalsonger och pujamaser lät ju lovely!

Tack, du är inte så tokig du heller! ;)

Massa kramar!

2008-04-05 @ 08:39:05
Postat av: Adin M Slette

Hej Malin,

Intressant, personlig blogg (som jag hittade pa asfatsblomman)!

Flera saker; Bergman Sweden www.bergmansweden.se har ekologiska klader och med begransat utbud av underklader.

och jag har en webbutik www.bythesea-organic.com/swe som det skulle vara kul om du ville lista i din blog (den finns ocksa listad pa asfaltsblomman.

har som du ser ocksa en nystrtad blog som forsoker samla info om battre leverne, produkter till barn - nu mest inriktad pa Singapore, dar jag bor men kommer att innehalla inlagg som syftar till Sverige och vad man kan hitta dar - kul om vi kunde lanka till varandra.

Hoppas de toppen helg du ser fram emot lever upp till forvantningarna!
Mvh,
Adin

2008-04-05 @ 09:11:42
URL: http://bythesea-organic.com
Postat av: Malin Harju

Adin M Slette: TACK så hemsk mycket för Dian tips! Hade helt missat Bergman Sweden och Din butik var ju hur fin som helst! Både ligger tillagda på länklistan! :)

Dock hittade jag inte din bloggadress någonstans, är jag blind då?

Må så gott och lämna gärna bloggadressen också, Adin!

Lycka och välgång!

/Malin

2008-04-05 @ 09:55:52
Postat av: Susanne

Det finns många ekologiska butiker på nätet här i Sverige! Jag och min svägerska har öppnat en nyligen bl a för att vi inte kunde hitta det vi ville ha och den är fortfarande under uppbyggnad, titta in på http://grona-grodan.se så hittar du en del underkläder. Vi har fastnat för Bambu som är ett otroligt material!!/ Hälsningar Susanne

2008-04-05 @ 21:42:21
URL: http://ekofamiljen.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Susanne: Ja, nu börjar det finnas en hel del! :) Jag kikade in på Er fina butik och har länkat till både den och bloggen din familj har; hoppas det var OK?

Ha en skön söndag!

Malin

2008-04-06 @ 09:01:45
Postat av: Susanne

Vad gullig du är! Jag tycker verkligen du har en trevlig blogg! Själv tycker jag det är lite svårt att skriva så offentligt, är väl lite blyg.. Men motgångar ska man se som utmaningar och ju svårare desto bättre, för då lär man sig mycket!
Kram!
Susanne

2008-04-07 @ 10:42:58
URL: http://ekofamiljen.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Susanne: Äsch då! ;)

Ja, motgångar är nog till för att man ska gå stärkt ur dem!

Lycka och välgång!

Kramalin

2008-04-07 @ 12:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0