Ekologisk reklam

I Älmeboda i Småland ligger Eko Reklam. Ett tryckeri som säljer profilkläder, trycksaker och presentreklam i hela landet, men som gör det med miljöprofilering. Yes!

Bl.a. så; använder de återvunnet och Svanenmärkt papper till sina trycksaker. De satsar också på att använda sig av polypropylen och ABS plast i möjligaste mån, att erbjuda ekologiskt odlad bomull i en del av sina profilkläder, att möta kundernas miljömedvetenhet och att öka kundernas miljömedvetenhet samt att återanvända och återvinna i så hög utsträckning som möjligt.

De har även Vegetal pen - en penna som till 80 % består av nedbrytbar majs.

Åh, vad jag blir glad av sån't här! Good work! ♣

Länkat; Ekoreklam

Kommentarer
Postat av: Mingla

Får du betalt för att blogga? Jag gör ett arbete i skolan om just det så det vore roligt om du kunde svara på frågan :) Ha en trevlig helg.

2008-04-18 @ 09:52:30
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Mingla: Nej, det får jag inte. Jag antar att Ekoblogg är för liten än för att folk ska våga satsa pegar på den. Jag hoppas inte det beror på att de so sitter på pengarna tycker att det är ett irrelevant ämne...Mitt mål är att jag en vakcer dag ska kunna tjäna pengar på den så att jag kan ge bort ännu mer än vad jag gör idag.
*hoppas*

Hör av dig om du undrar över med!

/Malin

2008-04-18 @ 09:57:57
Postat av: Little Peaché

Välkommen in i vår modeblogg och låt dig inspireras av designerreportage, tips från garderoben och inom en snar framtid av våra inspirationsmodeller som vi hittar ute på stan!

Mvh Little Peaché

2008-04-18 @ 14:45:33
URL: http://littlepeache.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Little Peaché: Tack för tipste, ska kolla in det så fort jag får tid!

Malin

2008-04-19 @ 10:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0