EU-märkning

Läste i vår dagstidning idag att den gemensamma märkning som skulle innefatta bl.a. KRAV, Fair Trade, miljöpåverkan, odlingsvillkor och transport-upplysningar kommer att fördröjas och inte tas i bruk vid årsskiftet 2008-2009 som det först var tänkt. 
Detta för att man vill att EU-länderna själva ska få en chans att påverka loggans utformnin. Men snälla nån, vem bryr sig om hur loggan ser ut, det väsentliga är väl att det finns en!

Eller?

Tycker det är synd att man ska skjuta på en sådan viktig märkning och jag hoppas nästan att det var våran dagstidning som strulade till det som vanligt, det hade i så fall inte varit första gången.


Kommentarer
Postat av: Erika

Verkligen trist att de skjuter på det för en sådan sak. Men så funkar det väl när alla ska vara med och bestämma. Bättre då om en person fixar utformningen så blir det gjort.

Hoppas att du har en mysig fredagkväll med god middag och trevligt sällskap =)

Kram på dä!

2008-04-18 @ 19:58:39
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Erika: Ja, visst är det?

Jag hade en trevlig fredag, hade du också det? Nu ska jag ha en lika trevlig lördag och jag hoppas du får detsamma!

Massa kramar, gumman!

2008-04-19 @ 10:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0