Länkar i inläggen

Fanny fixade min blogg ordnade hon så att det jag länkar till inne i ett inlägg ska vara ljusgrönt. Fick en kommentar av en läsare idag att hon inte såg det, är det fler som gör det?

På jobbet syns det inte har jag upptäckt nu, men där har vi ett riktigt gammalt vrak till dator så jag trodde det berodde på det. Är det fler som upplever detta? Jag som länkar hur mycket som helst vill ju gärna att Ni ska se det!

/Malin ♣

Update: Fanny tog bort att länkarna ska vara understrukna, jag tyckte det var snyggare om de bara var i en annan färg. Ska undersöka om t.ex. min rara S kan fixa "tillbaka" understrukningen eller nå't. Har inte motivation eller riktig ork nu så tills dess kommer jag att längst ner i varje inlägg skriva Länkat; och sedan de ord som är länkar. På så vis är det lättare för Er tills detta är fixat!

Kramalin! ♣

Kommentarer
Postat av: S

Mjo, det är nog sant... Det är inte ooomöjligt att se länkarna, man förstår oftast att det borde vara en länk i dina texter när du skriver om saker, men det är inte så att man SER dem utan att läsa igenom så att säga. Så en viss poäng finns. =)
Hörs senare! =)

2008-04-09 @ 13:55:13
Postat av: S

...ett tillägg på föregående inlägg bara. Gjorde just en iaktagelse, dina länkar blir ljusgröna efter att man klickat på dem, innan de är oklickade är de svarta som resten av texten. =) Förmodligen lätt att bara ändra för hon som gjort om bloggen! =)

2008-04-09 @ 13:57:22
Postat av: Anna

Samma sak händer för mig, dvs länken syns inte förr än efter jag klickat på den då den blir ljusgrön. Tror också det är lätt att fixa, och det vore väldigt fint för ibland är det svårt att hitta länkarna du skriver om :-)

P.S. Jag har testat både internet explorer och mozilla firefox, kan ev vara bra att veta om det ska fixas.

2008-04-09 @ 16:01:55
Postat av: Sara

Tips!
När jag skrev inlägget så tänkte jag att Fanny kanske var duktigare än mig på html, och kunde hitta hur man gör orden färgade, innan man trycker på dem. För jag har letat och letat själv men inte hittat..... Men tipset var att annars kan du ju stryka under dem, funkar det med?
Lycka till iaf :)

2008-04-09 @ 17:28:00
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Alla: Det är så konstigt för på min dator så är t.ex. ordet Fanny i ovanstående inlägg ljusgrönt redan innan muspekaren dras över. Man kan alltså bara genom att ha inlägget framme se vad som är en länk...

S: Hjälp???

Kram alla och tack för era svar!

/Malin :)

2008-04-09 @ 17:32:38
Postat av: Sara

Åh, lycka till med hur du nu vill ha det. Krisar det så kan jag nog hjälpa till om det är understrykning du vill ha, det kan jag med hög sannolikhet säga att jag nog kan leta upp i htmlen då vi ju har samma blogg, och jag gjort det innan!
Ha en fin kväll. Min är energikrävande. På ett jobbigt sätt.
Kram

2008-04-09 @ 19:35:23
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Sara: Tack! Ska avvakta helgen, annars får du hemskt gärna hjälpa mig med det! Vore toppen! Då kan ju alla se, och de som ser det ljusgröna lider ju knappast av att se länken understruken också!

Må så gott så länge och tack för din vänlighet och omtanke!

Kramalin

2008-04-09 @ 19:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0