Skit-reklam

Denna blogg är inte alls till för att skriva ner produkter på något vis. Därför kommer jag inte att namnge de jag nu kommer att nedvärdera, det är inte det som är det väsentliga.

Igår hade jag en skön dag, trots att jag är krasslig, och satt mest i soffan och tönkte ut kluriga, vettiga saker. Såg "Oprah" där det pratades om lagen om attraktion och jag satt och var så lycklig över att allt stämde så bra in och att jag är så glad över att jag funnit "The Secret". Jag funderade kring hur underbart det skulle vara om alla kunde anamma ett sådan bra tänk, och kände mig på det stora hela väldigt djup och filosofisk.

Då, från ingenstans, kommer det verkligen 2 st. skit-reklamer på raken!
1) Reklam för en hudlotion där en vacker kvinna står och smörjer in sig medan en erotisk röst säger; "Tänk dig en värld där din hud alltid är återfuktad!"
Då har ajg alltså precis suttit och tänkt mig en värld där alla skulle vara lyckliga tillsammans och få må bra liksom. Vilken insikt att visa då har en vision om en värld med återfuktad hud!

2) Toapapper med ett ulligt, gulligt djur och en massa mönster på papperet (som man alltså ska torka sig med) varpå en klämkäck röst som säger något i stil med: Nu är vårt papper tjockare, snyggare och har mer mönster!" (Som man alltså ska torka sig med!) Vem bryr sig om så ytliga saker som "snyggt" toapapper så det ska anänvdas till att TORKA sig med???

Jag vet, detta är en liten parentes till denna blogg, men ändå inte. Min vision är att jorden ska bli en bättre plats att leva på och jag tror inte att det börjar med återfuktad hud och snyggt toalettpapper!

Over and out! ♣

Kommentarer
Postat av: Erika

Har aldrig fattat det där med att toapapper ska ha snyggt mönster. Just för att man ju ska torka sig med det. Och inte sitter man och tittar på toarullen när man gör sina behov precis.
Känns så onödigt, men sådant finns det mycket av. Som till exempel styckeförpackade kex inuti en vanlig stor förpackning. Nödvändigt och styckeförpacka dem då - not.

2008-04-04 @ 17:21:54
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Erika: Ja, precis! Som då vi ex. beställde Barbies till förskolan och de hade plastat in dockan INNUTI plastförpackningen!

Herregud, hur tänker folk!

2008-04-04 @ 18:33:52
Postat av: Malin Harju

Erika: Ja, precis! Som då vi ex. beställde Barbies till förskolan och de hade plastat in dockan INNUTI plastförpackningen!

Herregud, hur tänker folk!

2008-04-04 @ 18:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0