Upp till kamp!

Jag vet att det dryftats alternativa mensskydd en del här på Ekoblogg och jag har bl.a. bloggat om m-kopp, moon-cup, mens-kopp mm. Kärt barn har många namn som det så vackert heter! ;)
Den uppmärksamme läsaren vet också att jag använder s.k. slängbara mensskydd i form av ekologiska bindor, men jag ger såklart mitt fulla stöd till m-koppen då jag tycker det är det mest långsiktiga valet.

En trogen läsare skickade ett mail i helgen där hon bad om hjälp för en kampanj de nu driver för att få Apoteket att sälja alternativa mensskydd, främst då menskoppen eftersom alternativa slängbara mensskydd redan finns på många av de stora matvarubutikerna och därmed är mer lättillgängliga.

Alternativ.nu kan man läsa mer om detta under Övrigt - Hälsa där tråden heter Mooncup - alla borde ha en och följa den pågående debatten. Under Allmänt - Ljugarbänken kan man sedan skriva under namninsamlingen som tjejerna har eller klicka på följande; www.namninsamling.com/alternativa_mensskydd

Tack för visat stöd - skriv på nu!

Länkat; bloggat, mens-kopp, Alternativ.nu, Övrigt - Hälsa, Mooncup - alla borde ha en, Allmänt - Ljugarbänken

Kommentarer
Postat av: Anna Öberg

Tack Malin!

Vill bara påpeka att man inte behöver bli medlem på Alternativ för att skriva under. Man går bara till
http://www.namninsamling.com/alternativa mensskydd. Man fyller i sittnamn, e-mail och eventuell kommentar, sedan får man ett mail som man måste bekräfta för att ens underskrift ska komma med.

2008-04-14 @ 13:27:44
Postat av: Malin Harju

Anna Öberg: OK, det stod så då jag sökte länken...om du klickar på ovanstående så märker du att den inte fungerar.

Vad gör jag för fel?
Kramalin :)

2008-04-14 @ 16:25:24
Postat av: Marina

http://www.namninsamling.com/alternativa_mensskydd

2008-04-14 @ 17:01:15
URL: http://marina.blogg.no
Postat av: Malin Harju

Marina: Tack, nu fungerade det! :)

2008-04-14 @ 18:57:07
Postat av: Anna Öberg

Oj vad pinsamt, det är jag som skrivit fel (första gången jag länkat till ngt). Vilken tur att Marina rättade till misstaget! Tack!

2008-04-14 @ 20:56:21
Postat av: Malin Harju

Anna Öberg: *fniss* Huvudsaken är ju att det rättade till sig!

Kramalin

2008-04-15 @ 07:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0