Gårdagens skatt!

Här kommer bilder på årets första Rekolåda! Visst ser det härligt ut! 220 :- kostar denna raring oss och det är precis vad som känns rimligt att betala. Det är rejält med saker i;

¤ Vackra tomater, olika stora och så väldoftande!
¤ Ägg från en gård i närheten, fina och stora!
¤ Batavia-sallad med en alldeles underbar smak!
¤ 2 kg. potatis som man bara vill sätta tänderna i och eko-smöret och flingsaltet på!
¤ En svagt lila-färgad majrova!
¤ Mangold som ska bli en matig och järnrik soppa i veckan!
¤ Färska vitlökar som smakade helt perfekt!
¤ Ett gigantiskt broccoli-huvud som jag ska mumsa på ordentliget - äter ju broccoli varje dag för att höja mitt järnvärde!
¤ Ett jättevackert spetskålhuvud (spetskål är så mycket godare än vitkål tycker i, perfekt att strimla ner i salladen eller bara gå och mumsa på!)








Kommentarer
Postat av: evelina

härligt! jag önskat att det skulle finnas något liknande i umeå-trakten också..

2008-08-15 @ 09:22:26
URL: http://ugglanharordet.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, visst är det häftigt att få ogiftiga varor direkt hem. Vi fick våra ekolådor från vår ekoleverantör i går: Mossagården. De har ägg och bröd och en massa annat gott också.

Det var förresten den gården som ordnade en "ekofestival" utanför Lund nu i augusti. Stor upplevelse. Härligt blandade människor. Fler blir genuint intresserade nu, för att de vill... och måste.

2008-08-15 @ 09:40:51
URL: http://malvalin.blogspot.com/
Postat av: Erika

Mumsiga godsaker =)



Jag har börjat käka broccoli. Rå broccoli eftersom det är mycket godare än tillagad/fryst. Och så låter det så roligt när man tuggar.

Samma sak med blomkål.



Ja, nu känns det bättre än det gjorde igår. Det är tur att det alltid blir bättre efter att man mått dåligt =)



Hoppas att dagen varit bra, nu är det äntligen helg och två sköna lata sig dagar ligger framför mig.



Kramar!



2008-08-15 @ 18:26:42
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

evelina: Kolla, rätt vad det är så finns det! :)



Malin; Jag bloggade om att den festivalen skulle vara. Fick mail av arrangörerna om det och de undrade om jag skulle kunna ge lite PR. Var du där? Lät som att det skulle ha kunnat bli en väldigt mysig tillställning!



Jag tror inte folk förstår skillnaden både i smak och välmående på att köpa eko kontra konventionellt odlade saker. Det blir ju så mycket godare!



Kramalin



Erika: Broccoli är ju supergott - och supernyttigt!



Skönt att det känns bättre, maila om du vill ventilera något! Tur att det liksom alltid bara kan bli bättre då man nått botten, det är ju en liten tröst i alla fall!



Hoppas ni får en mysig helg och att du får chans att ta igen dig!



Massa kramar till fina vännen!

2008-08-16 @ 08:44:26
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Fiffig grej att få mat leverad! Jag hakade häromdagen upp mig på att man ofta får läsa: Köp säsongsmat! Tror de verkligen att de som är födda på 80- och 90-talen kan sånt!!!! De nåste ju skriva vad som är säsongens mat i såfall.

2008-08-18 @ 12:20:51
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Anna: Ja, det är kanon! Dock hamnar det på ett lokalt utlämningsställe så får man fiska upp det där i samband med en annan sväng förbi.



Vill man sprida ett vettigt budskap måste man som du skriver anpassa det till alla åldrar. Korkat annars!

2008-08-19 @ 06:52:19
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0