Heta tofflor

Dessa mysiga tofflor i ekologisk bomull från Nytta design är på väg hem till mig. De är fyllda med körsbärskärnor och fungerar som en vetekudde + att kärnorna verkar masserande om man står upp med tofflorna på sig. Man kan värma de i ugn eller microvågsugn för att få värmande tofflor på vintern och på sommaren kan man stoppa de i frysen för att kyla ner svullna och varma fötter.

De hade även söta små vetehjärtan till bebissängen men jag syr ett eget sådant av eko-tyg jag har hemma istället. Fyllning får bli ekologiska dinkelkorn precis som i vetekudden jag sydde åt mig själv, perfekt att värma en frusen bebis med i vinter! Ett tyghjärta känns lättare att få till då man är okunnig på att sy än ett par tofflor!

 Bild lånad från Nytta design.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0