Just nu

Det är den mest perfekta höstdagen ute nu; kallt, klart väder och strålande sol! Ikväll får det dock gärna rugga ihop sig då Johan ska åka och inventera på jobbet och jag har en bit äppelpaj kvar från igår som jag tänker trycka i mig då han är borta. Vill gärna göra det i sällskap av smattrande regn, tända ljus, en stor kopp té, Lotus och fleece-morgonrocken!

Åkte med lite plommon till farmor och farfar igår och som tack fick vi med oss 10 liter nyplockade lingon! En bra bytesaffär tyckte vi! Dessa ska rensas utomhus idag men först ska vi ta en tur till landet så att världens snabbaste hund får rusa av sig!

Jag älskar dagar som inte är fyllda med några "måsten" utan som man kan ta lite som man känner för. Idag är en sådan dag!

Vad ska ni göra idag?


Kommentarer
Postat av: maria i oslo

Lät som en skön söndag =)

Jag har varit på besök i en ekoby utanför Oslo som annonserade med Blåbärfestival. Vi blev grymt besvikna då vi anlände. Det var folktomt, inte en människa syntes till. Därefter skymtade vi en rufsig kvinna med en cigarett i mungipan som sa att det föregick ett föredrag i ett av husen. Kanske skulle det lagas mat senare. Några barn sprang omkring och vi fick inte en känsla av att vara välkomna. Cafeet som man kan läsa om på hemsidan var inte öppet och existerade kanske inte. Vi såg nåt som liknade en kaffemaskin i hörnet på det ena huset som var mörkt och luktade mögel.

På en handskriven papperskapp som hängde på vägen stod det Festivalpris 300 kr.

Det hade visst varit konsert igår.

Vi frågade var butiken var. Den var stängd och jag tror det var i ett av rummen hos dem som bodde där.

Området runt husen var fullt av skräp och gamla möbler.Vi bestämde oss för att åka därifrån. Tror ingen tog notis om att vi åkte. Eller kom. Det sista jag såg var en trasig docka utan kläder ligga på marken. Huvud och kropp i 2 delar. Och som farväl såg vi 6(!) överfulla soptunnor vinka hejdå.... I den ekobyn vill jag iallafall inte bo.

Kanske berodde det på regnet, min egen trötthet eller bara otur men det var inte ett inspirerande intryck vi fick.

Nu skall jag dricka the , äta frukt med nötter och yoghurt å riven choklad.

KRAM

2008-08-31 @ 19:26:49
Postat av: Malin Harju

maria i oslo: Nej så trist! Då går man och laddar och tror något trevligt ska ske och så händer ingenting. :( Finns säkert en mening med det också men hur som haver kanske det inte är särskilt kul?



Bra mycket trevligare lät det med té, yohgurt och choklad! :P



Hoppas du fick en fin kväll?



Massa kramar!

2008-09-01 @ 05:45:42
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: maria i oslo

Tack =) Kvällen blev skön.

Funderar bara på hur i hela friden de kan kalla sej en ekoby. Kanske är husen byggda av naturmaterial men det verkade ganska skumt hela grejen.

Kram

2008-09-01 @ 09:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0