"Sweeney Todd"

Ytterligare bara ett litet exempel på vad man kan dra till sig med hjälp av universum, i detta fall helt utan ansträngning dessutom!

I Övik finns en gratistidning, en fantastisk sådan, som kommer varje fredag. I detta nummer av Tidningen 7 kunde man vara med och tävla om filmen "Sweeney Todd" med Helena Bonham-Carter och Johnny Depp på DVD. Det man skulle göra var att skriva ner vad de två barnen heter som Helena har med våran favorit-regissör Tim Burton. Jag hade ju såklart ingen aning om vad de heter och tänkte att jag under helgen skulle googla för att se vad de heter. Igår då jag var hos farmor skickade hon med en gäng gamla skvallertidningar av typen Allers, Se & Hör och Hänt Extra som jag skulle kunna ligga och läsa om jag får ont (gulliga famor, hon vet att jag aldrig köper sådana själv!) och igår då jag kom hem bläddrade jag förstrött i ett nummer av Se & Hör. Mitt i tidningen stod typ "Nu har Helena bestämt sig!" och i artikeln fanns att läsa att nu, efter 9 månader, hade de bestämt vad nyfödda dottern skulle heta. I artikeln fanns även namnet på storebror.

Häftigt va? Hon är ju direkt inte den typ av kändis som det står om i varenda tidning, speciellt inte Se & Hör som verkar rätt insnöade på vårt kungahus och lite kändisar modell äldre.

Jag har alltså dragit till mig detta genom att sända ut att jag behövde den informationen. Det är inte första gången det händer men jag ville skriva om det nu eftersom jag för en gångs skull kom ihåg det!

 Bild lånad från Entertainment wallpaper.

Nu gäller det bara att se till att jag vinner! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0