Väderleken ingen lek!

Vaknade 04.47 imorse av den kraftigaste åsksmäll jag kan minnas att jag hört och sedan kom en blixt som lyste upp hela himlen, och vårt rum trots mörkläggningsgardin, så sedan gick det inte att sova. Bebs vaknade och låg och sparkade och vi mös tillsammans med en trött vovve som inte kommer att göra annat än sova idag.

Känner av något som skulle kunna vara en begynnande förkylning (blir lätt så då man utsätts för alla barn-basilusker efter lång tids ledighet) så idag blir det till att proppa anitoxidanter i form av ekologisk frukt! :) Jag har varken tid eller lust att vara förkyld nu så nu gäller det att man är vad man tänker mer än någonsin!




Kommentarer
Postat av: Ika

När jag jobbade med barn (inom det som i Sverge kallas fritis, tror jag...) under årets första dem månader preparerade jag mig med nyttobakterier dagligen, så kallad probiotika. Jag höll mig faktiskt förvånansvärt förkylningsfri, i synnerhet under de tre första månaderna av jobbet. Sedan drog jag på mig tre stycken förkylningar, varav två med sjukskrivningsdagar under sista halvan av anställningen, men det tror jag faktiskt berodde allra mest på att jag inte trivdes på jobbet och egentligen tyckte att det var skönt att vara sjuk så att jag slapp gå dit. Då hjälper nog inte ens probiotika... men magsjukorna slapp jag i alla fall!

2008-08-18 @ 08:37:02
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Malin Harju

Ika: Jag brukar knapra (läs svälja hela med vatten)hela vitpepparkorn då det går magsjuka hos oss och jag har inte fått det än sedan jag började jobba för över 3 år sedan och vi har tyvärr det ganska ofta, speciellt under vinterhalvåret.

2008-08-18 @ 08:57:57
Postat av: Erika

Jag vaknade av den där smällen men funderade på vad det var för jäkla lastbil som körde förbi och väsnades så.

Hörde bara den där enda smällen. Men sen när jag kom till jobbet så sa en arbetskamrat att det hade åskat.



2008-08-18 @ 19:18:27
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Erika: Ha, ha, din sömntuta! Det åskade rejält under ca. ½ timme med flertalet blixtar som lyste upp världen!



Kram gullunge!

2008-08-19 @ 06:54:33
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0