Bella notte...NOT!

Inatt var det hejsan hoppsan här hemma! Leon åt kl. 20:15, 21:45, 23:30, 02:15, 05:30 och 08:15 med lika stor aptit alla gånger. Jag trodde jag skulle bli knäpp! Ett tag tänkte jag att han kanske inte fick tillräckligt trots att jag hörde, och kände, att han drack rejäla klunkar, men så var inte fallet. Minsta beröring från min sida så rann det ut mjölk. Han kräks nästan aldrig, mer att han "gulpar" upp den sista klunken för att han är lite svår-rapad, så det beror inte på att han förlorar mat den vägen. Han bajsar också mycket mindre och mer sällan nu, så jag antar att han är inne i en aktiv tillväxtfas just nu och att han helt enkelt behöver äta så mycket eftersom han verkar tillgodogöra sig allt han drar i sig! Lill-killen! ♥ Förutom att äta så ligger han ju, om än väldigt snällt, gärna och pratar lite innan han somnar! *ler*

Mitt i allt detta blev Lotus kiss-nödig då alla väl äntligen somnat och börjde vanka av och an i hallen! Han drack en massa efter våran långpromenad igår så det satte väl sina spår!

Då vi så äntligen fick somna igen började pappa Johan prata i sömnen! Han gör det, fråga alla som känner oss, ofta då han har mycket på jobbet eller sömnen blir rubbad. Just nu är det det senare som är den bakomliggande orsaken, så han försökte väcka Leon (!!!) för han fick för sig att han skulle byta blöja på honom, han låg också och försökte tända sänglampan och mumlade en massa...

Just nu är ögon mer utanför huvudet än innuti men det spelar ingen roll! Jag skulle aldrig någonsin byta bort min underbara familj och våra knasiga nätter! ♥


Kommentarer
Postat av: Linda

knasigt, men väldigt charmigt tycker jag! :D

2008-12-11 @ 10:03:03
URL: http://electricityscape.webblogg.se/
Postat av: Malin Harju

Linda: Ja, precis så är det! :)

2008-12-11 @ 10:23:04
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: S

Hahaha, gu va roligt med Johans nattprat... jag kan riktigt höra hur han mumlar på där i nattmössan. Ni är för härliga!

Längtar till IMOOOOORN!

Kram

2008-12-11 @ 11:58:59
Postat av: Lisa

Välkommen till klubben! Såna nätter har vi haft MÅÅÅÅNGA av. Folke åt sådär mycket på natten de första månaderna och R pratar och grejar i sömnen ofta han med. ;-)

2008-12-11 @ 13:50:32
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

S: Ja, han är crazy! Han mumlade något om att jag passade bra i det rosa fodralet!!!



Vi med!



Kramen!



Lisa: Ha, ha, ja men då vet du ju vad jag menar! :) Inatt åt han dock vid 01, 04 och 07 så det kändes lite lugnare! Och Johan sov och "uppförde sig"!

2008-12-12 @ 08:06:00
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Så himla skoj läsning! :) Inte för att des var så skoj för er kanske men man känner ju igen sig! MAgnus brukar säga ibland; "Innan jag blev förälder hade jag aldrig trott att jag skulle säga just den här meningen..." eller sitta på jobbet på ett möta och hitta en brun fläck på tröjärmen och ana vad det är... eller ta på sig en tröja med lite kräk på och tänka att " de e inte så farligt, jag har den en dag till..."

2008-12-18 @ 14:51:50
Postat av: Malin Harju

Nadia: Ha, ha, precis där hamnar man ju! Man torkar kräks med sina sjalar (de man har runt halsen) och tänker "ja, ja" och tar på den igen dagen efter!

2008-12-19 @ 10:28:48
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Fatima Diab

Hej Malin! Visste inte att ni fått... Ett stort grattis till er lilla prins. Önskar er all lycka!!

Kram Fatima

2008-12-21 @ 00:26:24
Postat av: Malin Harju

Fatima Diab: Jo, han kom lite för tidigt så det har varit en ganska innehållsrik start!



Hoppas ni får en fin jul tillsammans!



Kramalin

2008-12-22 @ 10:44:08
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0