Eko-hjälten Christina

Bloggar på Elin's trädgård;  Denna driftiga donna jobbar med utgrävningar och gräver lika djupt i eko-arkiven som hon gör i jorden.  I min värld är Christina eko-urmodern ur vilken alla tips är sprugna och det är dit man ska vända sig med tips och funderingar. Hon har en diger odling på gården som skulle få vilken eko-nörd eller grönsaksproducent som helst att bli grön av avund och en hjärna sprängfylld med kunskap gällande växter, grödor, gifter och tillsatset, farliga och ofarliga tips och rejäla gamla husmorstips för vardagsbestyr.

Varje vecka kan man oftast följa, och välja om man vill anta, hennes utmaning för ett grönare liv och där har vi lärt oss alltifrån att tillverka egna téer, örtsalvor, fått härliga recept på egna inläggningar och underbar vegetarisk mat! 

Christina, du är en gigant inom detta eko-block och den dag jag bor i hus kommer du att vilja avsluta ditt mailkonot, för då kommer odlingsfrågorna att komma poppandes norrifrån. Jag hoppas hela familjen får en rejäl dos med lugn och ro och sinnesfrid i jul!


Kommentarer
Postat av: Christina

Oj... och jag som känner mig som den eviga amatören... det finns så mycket jag INTE kan.



Men tack för snälla och värmande ord!

2008-12-09 @ 19:38:11
URL: http://elins-tradgard.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Christina: Varsågod! I mina ögon är du ingen amatör! :)

2008-12-10 @ 09:43:01
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0