Raketer

Lagom till Valborg skrev jag detta inlägg gällande raketer och smällare, och det känns precis lika aktuellt idag. Som jag skrev då är Lotus väldigt speciell och räds inte alls de höga ljuden. Han sitter ute med oss på tolvslaget och kollar med stor fascination in det som smäller och låter. I år kommer vi dock inte att kunna vara ute alls på tolvslaget såklart eftersom vi har Leon. Även om vi nu då är förskonade från en rädd hund så ser jag alltför många djur fara illa så min stora och innerliga önskan är att folk bojkottar detta helt, speciellt i innerstan. Lägger man därtill den stora miljöpåverkan så finns det inte längre några argument till att avfyra raketer, annat än att de är vackra.

Se hela bilden Bild lånad härifrån.

Min fundering är kring de där varmluftsballongerna/UFOballongerna, vart hamnar spillet från de då de inte längre flyger? Hur bra är då det ur miljösynpunkt?

Se hela bilden Bild lånad härifrån.

Nej, skippa det helt och lägg de hundralapparna på något välgörande eller en ännu lyxigare nyårsmiddag!


Kommentarer
Postat av: Nadia

Jo jag har sett rester av UFO-ballonger i träden flera gånger... inte snyggt.

Jag tycker också att det är fantastiskt vackert med fyrverkerier och det är bra att de har satsat på att göra mer mijlöskonsamma men jag köper inte. Det är ju fortfarande inte bra...

2009-01-01 @ 09:20:12
Postat av: Malin Harju

Nadia: Där ser man...den dag de finns helt ofarliga får vi skjuta dem! :)

2009-01-01 @ 10:53:33
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Vet du! Dem vi var hos på nyår "sköt" en ufob. som hamnade i en björk där den satt och brann och - hemma hos mina svärföräldrars grannar landade en ufob. i grannens lusthus och satt och brann, sån tur var så såg svärisarna det och kunde stoppa det hela!

2009-01-05 @ 20:39:55
Postat av: Malin Harju

Nadia: Me gud, vilken tur de såg det! Hade kunnat sluta illa annars ju! :(

2009-01-06 @ 12:09:26
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0