TorsDagens tacksamhet

Jag är så tacksam över vår i mina ögon perfekta lilla tillvaro! :) Leon är underbart snäll och trots att han håller på att äta ihjäl sig, speciellt nattetid, så får jag sova däremellan och känner mig pigg och utvilad på dagarna. På eftermiddagen tar vi alltid en tupplur tillsammans vi tre om vi är hemma (vilket vi i princip alltid är) och inte har besök (vilket vi extremt sällan har) och då är det soffan som gäller.

Jag hinner diska undan då det blir disk och jag har alltid lunch och middag klara då Johan kommer hem. Däremellan sköter jag om Leon och vi myser grymt mycket. Inga kan älska som vi!

Jag hinner blogga och jag ha bakat en massa inför julen. Jag plockar undan, städar, strukturerar, tvättar, organiserar och skriver listor på saker som ska göras eller handlas, mat som ska ätas och samtal som ska ringas.

Precis så här lever jag annars och jag var så stark i min övertygelse att allt skulle ändras då vi fick barn. Inte kunde jag veta att vi fick världens snällaste och nöjdaste barn som tycker det är mer än OK att sitta i babyskyddet två timmar och titta på då mamma rullar tryfflar eller sitta i knä i trettio minuter och lyssna på då mamma sjunger sig igenom hela repertoaren barnvisor från jobbet.

Jag älskar mitt liv och är underbart tacksam för det!

TACK!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Visst är det underbart med snälla barn! Men just nu är Ivar väldigt kinkig eftersom han är så dunderförkyld, men hans riktiga jag kommer nog tillbaka snart! Han sover iaf mellan 19-08 utan att vakna så jag ska egentligen inte klaga jag heller hihi.

2008-12-18 @ 12:50:53
URL: http://kikinas.blogg.se/
Postat av: Lisa

Snacka om att du lever ett lyxliv som nybliven mamma. Njuuuuut!

2008-12-18 @ 14:10:10
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Stefan

Fräsch blogg

2008-12-18 @ 14:17:02
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Nadia

Härligt att få en sån bra start på mammalivet! Det är nog ditt lugna jag som avspeglas i killen :)

Ska bli kul å se hur Leon utvecklas när han kan börja ta sig fram för egen hand. Toste har också varit lugn och nöjd fast helst blivit buren så mycket osm möjligt. När han blev rörlig så blev han däremot snabb, ålar iväg på äventyr, och han är nyfiken och undersöker allt! Snackar massor gör han också! Högt!

Riktigt kul att se honom igång! :)

2008-12-18 @ 14:26:07
Postat av: Erika

Vad härligt!

Om jag någon gång får barn så hoppas jag att barnet blir lika snäll som din Leon =)



Kram!

2008-12-18 @ 17:00:10
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Kristina: Skönt att få sova så länge om nätterna! :)



Lisa: Japp, gumman, det gör jag verkligen!



Stefan: Tackar!



Nadia: Ja, det kanske det är! Man fattar inte hur fort tiden går, jag tycker det var nyss som Toste föddes liksom!

:)



Erika: Ja, det är toppen! :)



Det blir det säkert, h*n kommer säkert att bråsa på dig! ;)



2008-12-19 @ 10:20:04
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0