MånDagens tacksamhet

Pga av skäl jag inte känner för att gå in på så har jag idag insett att det inte är alla förunnat att kunna känna tacksamhet. Vissa är helt enkelt aldrig nöjda, oavsett hur gott livet än behandlar dem. Självfallet kan det bero på saker från det förgågna som jag absolut inte har någonting att göra med, men i alla fall; lite rätt tror jag att jag har. Eller?

I alla fall så är Dagens tacksamhet; min förmåga att känna tacksamhet och uppskatta det jag har! Jag har lärt mig att man inte kan ta någonting för givet samtidigt som man får det man tänker. Jag ägnar varje dag åt att försöka känna tacksamhet och glädje över det jag redan har för att kunna få det jag önskar framledes.

Ha en skön måndag, snart är det helg igen! ♣

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag håller med dig gumman, livet är så kort - jag är tacksam varje dag som mina nära och kära mår bra

2008-02-25 @ 18:22:03
Postat av: Malin Harju

mamma: Nu vet jag hur jag kan ha blivit så klok! ;)

2008-02-26 @ 07:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0