Trilogy

För ett par veckor sedan fick jag hem prover på hudvård av Trilogy från e-beautyshop. Jag fick chansen att testa Trilogy Balancing Gel Clenaser och Trilogy Gentle Facial Exfoliant Scrub. Clenasern ska tydligen vara bra om man har en fet T-zon men halvtorr hy i övrigt. Stämmer precis in på mig! Den gjorder verkligen min hy mjuk och smidig och inte alls uttorkad. Då gel-clenasern blandas med vatten bildas som en silkig gel i konsistensen som skonsamt rengör. Innehåller bl.a. fläder, malört, gurka och aloe vera. Jag tyckte den kändes mjuk och behaglig att använda och jag jämför den mycket med den jag redan använder från Dr Hauschka. Att tvätta med en lotion-liknande tvätt tycker jag är toppen, på så vis hinner huden aldrig uppfatta att vattnet kommer i kontakt med den och hinner torka ut den. Betyg ♣♣♣ av 5.

Den exfolierande scruben ska ha en dubbelverkande effekt där den både skrubbar bort ojämnheter och smuts samtidigt den mjukgör. Nypon, sötmandel och jättenattljusolja utgör basen i denna scrub och man bör använda den 1 - 2 ggr/vecka istället för sin vanliga rengöring för att få en hy som är ren och strålande. Jag fullkomligt älskade den! Har länge letat efter en bra scrub och jag tror att jag hitta "the one" nu!  Priset på 285 :- för 75 ml känns också helt överkomligt. Ligger helt i klass med liknande ekologiska produkter. Betyget blir ♣♣♣♣ av 5 enbart för att jag känner att jag har för lite scrub-erfarenhet för att ha något att jämföra med.

Finns som sagt på e-beautyshop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0