En bra start på dagen

Äter alltid en fiberrik gröt på morgonen. Kan låta "törrt" eller tantigt, men faktum är att inget mättar så bra som havregrynsgröt! Så här gör jag min;

2 ½ dl vatten
1 dl fiberberikade ekologiska havregryn
2 msk KRAV-Kruska kli
1 msk ekologiskt linfrö

Koka upp och låt koka länge så att grynen blir riktigt mjuka, det blir skonsammare för magen då. Dra av från värmen och rör ner 2 msk ekologiska vetegroddar.
Servera med sylt och mjölk, i vårt hem hemlagad sylt och Oatley KRAV-märkt havredryck.

Såklart kan Ni ju utesluta att använda KRAV- eller ekologiska produkter, gröten går att göra ändå. Men eftersom jag förespråkar det och detta är en eko-blogg så måste jag ju slå ett slag för att gröten blir godare så här.

För det blir den! ;)

Vad äter Ni till frukost?

Ha en toppenskön onsdag! ♣

Kommentarer
Postat av: tubear

Var kan jag köpa den ekologiska vetegroddar i Sverige ? Tack!

2008-12-02 @ 19:23:52
Postat av: Malin Harju

tubear: Kolla i hälsokost-butiker eller bland matvarukedjornas egna sortimen, typ Änglamark el. dyl

2008-12-03 @ 08:12:31
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0