Barnmorskan

Idag ska jag och Johan på besök hos barnmorskan! Det var länge sen sist både p.g.a. att jag hade ett lite knöligt schema föregående termin och nu har hon haft semester. Vi har lite frågor och funderingar nedskrivna som vi vill ta upp, sen kommer hon att väga mig, mäta magen, kolla socker och Hb-värde. Hoppas att inte mitt socker är för högt, jag äter nämligen ofantliga mängder frukt och då kan man tydligen få stora barn. Ska prata med henne om det, fasen; då är man duktig och köper en massa frukt då man känner sig sugen och så kanske det ändå inte är bra? Hursomhaver måste det ju vara skillnad på att bebisen får i sig fruktsocker jämfört med vanligt socker.

De sa ju ingenting om att bebisen såg stor ut på UL och vi har ju halva tiden kvar så jag får väl dra ner lite på mitt fruktkonsumerande om barnmorskan tycker det, men det skulle i så fall bära mig emot. Frukt som är så himla nyttigt! Och gott! Dessutom fullproppade med en massa bra-iga saker som jag vet att bebis behöver.

Är nog klokare efter besöket!


Kommentarer
Postat av: S

Hoppas det går/gått bra hos barnmorskan idag!

Själv är jag hemma sjuk, feber och dyligt... känns konstigt, det var säkert 2 år sen jag var sjuk!

Vill jättegärna höra sen hur det gick för er idag, så vi hörs kanske nå senare!

kram!

2008-07-17 @ 10:41:42
Postat av: Malin Harju

S: Huvva för förkylning! Brukar ju kunna bli segt på sommaren...



Allt gick jättebra, hör gärna av dig då du känner dig piggare får du höra allt!



Kramen!

2008-07-17 @ 16:58:52
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0