Bebis-vrå

I vår lilla lägenhet får bebisen inget eget rum, utan spjälsängen kommer att stå i sovrummet bredvid vår säng och i vardagsrummet finns en liten vrå som blir en perfekt leksakshörna!

Vi har varit ner i Johan's verkstad och samlat på oss lite saker nu som vi lagrat där nere så så fort vrån är klar kommer jag att visa bilder här. Den blir färggrann och mysig i alla fall, så mycket törs jag lova!

 

Det är alltså det lilla man ser här som ska bli bebisen's vrå. En färgglad tavla som Johan målade i unga år ska hängas upp istället för bröllopsfotot (som flyttas in till sovrummet) och där ljuslyktorna från Indiska hänger ska det hängas upp träfigurer. Små tavellister ska skruvas upp där pekböcker, några bilderböcker och lite barn-CD's ska finnas samt små frukter och grönsaker i genuint trä. Som ett färgglatt och stimulerande blickfång till barnet!

Min gamla pinnstol (som den inte kan sitta på förrän om minst ett år!) ska ställas dit och några barnkrokar ska hängas upp. I gamla plastkorgar från Granngården ska leksaker samlas i den ena, amningskudde och lammskinnsfäll i en och i den tredje finns lektäcke, små kuddar och filtar till bebisen.

I nederdelen på detta gamla auktionsskåp som står i vårt vardagsrum ska lite större saker, som t.ex. babygym och dylikt förvaras. Blivande mamman ska bara städa bort alla sina skolsaker först. Jag menar, det är ju bara 3 år sedan jag tog examen från utbildningen...hmpf!



Det är så härligt snällt mot både miljö och ekonomi då man kan göra fynd i sina egna små gömmor! Love it!


Kommentarer
Postat av: Erika

Det kommer säkert att bli jättemysigt det där, spännande att få en liten titt när vrån är färdig =)



Nu är min mage stor av allt grillat jag proppat i mig, men inte lika stor som din då, kanske eftersom det bara är mat i min mage. ;o)



Ha en mysig kväll, sötis!

Kram.

2008-07-23 @ 21:15:05
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Erika: Ja, det börjar blir riktigt mysigt nu! :)



Åh, så gott med grillat! Ha, ha, nej, jag tror inte den är lika stor som min! ;)



Ha en fin dag på landet, jag ska göra en smoothiefrukost!



Kramalin

2008-07-24 @ 08:08:51
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Christina

Det blir säkert jättefint! Små bebisar behöver inget eget rum, knappt ens en egen säng. Oftast är det allra enklaste att ha barnet bredvid sig i sin egen säng. Barnet sovet bättre och man kan amma mer eller mindre i sömnen. Mycket lugnare :-)



En variant är att ta bort ena långsidan på spjälsängen och sätta den intill vuxensängen, då får man lite bättre svängrum i sängen.

2008-07-24 @ 10:38:33
URL: http://elins-tradgard.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Christina: Det tipset gillade jag! Vi kommer att måsta ha spjälsängen kloss i kloss med vår säng, vare sig vi vill eller inte, pga att sovrummet är så trångt, så det där lät som en väldigt smart idé!



Vill som sagt inte ha bebisen direkt i vårsn säng eftersom Lotus också sover där, men gör man så som du sa så får bebisen sin säng + att vi är jättenära och på ett vis i samma!



Tack för ett jättebra tips!



Malin

2008-07-24 @ 12:40:47
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0