Götheborg

Ostindiefararen Götheborg har nu lagt till i hamnen. Var ner och kikade igår, men glömde såklart kameran hemma! Erika har dock lagt ut fina bilder på sin blogg från eventet, så kolla gärna in hennes! Båten är grymt vacker, ser ut som ett riktigt piratskepp! Då den kom in till vår hamn hade den en kortege på ca. 50 båtar med sig och det såg riktigt mäktigt ut! Den avfyrade sedan åtta saluter med kanoterna och jag kan föreställa mig att det dundrade rätt bra mellan bergen i vår stad.

Det är verkligen fantastiskt att man lyckats bygga en båt med så gamla medel och rest så långt. Kommer Götherborg till er stad under Baltic Sea Tour 2008 tycker jag verkligen ni ska passa på att kolla, speciellt ni som har barn i huset!

 Bild lånad från hemsidan deras.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Visst är den otroligt maffig! Synd att den seglar förbi Umeå. Jag var och tittade på den 3 gånger i Göteborg under tiden den byggdes. Det var häftigt.



Jag hoppas att allt är bra med er i värmen.



Kram

2008-07-29 @ 15:22:21
URL: http://whippeternal.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Susanne: Ja, den är läcker! Åker ikväll kl. 21. Undrar om den fyrar av kanonerna då också?



Allt är bra med oss, vi har fullt upp men hinner klämma in mys ändå! :D



Kramalin

2008-07-29 @ 16:38:47
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0