Utmaning på G!

Erika blev utmanad av Anna och utmanade alla som kände sig sugna. Jag kände mig sugen så jag hakade på!

1) Vad åt du till frukost?
En tallrik müsli, skivad banan, goji-bär och havremjölk. Lite persilja, färskpressad apelsinjuice och en Omega-3 kapsel.
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.



3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Min kompis N som är på bilsemester med sambo och två barn i Sverige just nu.
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Svart och grå.
5) När var du arg senast?
Igår. Ja blev arg av personliga själ. Då jag blir arg brinner jag av på alla cylindrar med en gång och på fem minuter är det över. Jag är aldrig långsint.
6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Då vi i slutet av 9:an åkte till Ulvön över en helg hela klassen.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Avgångsbetyget i 9:an då läraren bara kunde dela ut två st. betyg 5 i engelska pga av antalet elever i klassen och det egentligen var tre st. som förtjänade en 5:a. Jag fick ingen eftersom de andra två hette saker på E och J i efternamn, jag som hette P då kom alltså för långt ner på klasslistan. Ännu jäkligare kändes det då läraren ringde upp för att be om ursäkt.
Som ni kanske märker har jag inte upplevt några smärre problem under min skolgång.
8) Yoga eller löpning?
Yoga om jag måste välja, men hellre Pilates och powerwalks.
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Spaghetti om jag får göra den vegetarisk.
10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
ELLE, ELLE Interiör vår ortstidning ÖA, Hälsa, Föräldrar & Barn, Föräldrar & Barn Gravid.
11) Favoritkaraktär i deckare?
Lisbeth Sahlander som vuxen, Kitty Drew sedan 9 års ålder.
12) Teveprogram du aldrig missar?
Ser sällan på TV, men "Desperate Housewives" missar jag inte och ser också gärna "Outsiders" eller olika dokumentärer på t.ex. Discovery.
13) Vem är du avundsjuk på?
Jag gläds åt det jag har istället för att vilja ha det andra äger. Att bära runt negativa känslor inombords hämmar de positiva från att komma fram och de mår jag så mycket bättre av att främja. Om jag nu skulle känna avundsjuka är det ofta gentemot personer som lyckats utveckla karaktärsdrag jag saknar men gärna vill ha.
14) Din bästa revansch?
Att jag bevisat för mig själv att vintern 2007/2008 hittills varit mitt bästa år! Den utveckling jag genomgick då är en revasnch så god som någon!
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Har inte haft någon riktigt dålig chef. Den bästa är den jag hade fram till semestern som nu tyvärr slutat. Återstår att se hur den nya blir!
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Kommer inte att äta kött igen eftersom jag mår så bra utan. Tror heller inte att insekter eller kräldjur är välsmakande, men det får jag ju som sagt aldrig veta.
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Jag skulle kunna offra rätt mycket för att få träffa Dalai lama. Jag tror att hans aura skulle kunna förse mig med så mycket god energi att jag klarar mig detta liv ut!
18) Kaffe eller té?
Té utan tvekan! Har aldrig tyckt om kaffe men om jag skulle dricka det skulle jag nog hålla mig till dinkelkaffe.
19) Skostorlek?
38-39.
20) Hur ofta är du på IKEA?
Kanske en gång vartannat år.
21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Jag skulle fixa till huset upstairs och flytta in så fort jag fick, köpa en hybridbil, presenter till mina nära och kära såsom böcker, musik och upplevelser samt köpa upp ett lager av allt man använder som i vår ekovärld kostar lite mer men tål att hålla i lager; såsom blöjor, bindor, kläder, tandkräm mm. I överlag är jag en riktigt hamstringsmänniska som gärna lagrar! Jag skulle också köpa presentkort på alla fina ekobutiker jag känner till så att man kan handla senare under livet! ;)

Jag utmanar whippeternal, Blissara, Pia och underbaraclara!



Kommentarer
Postat av: Erika

Så kul att du antog utmaningen.

På frågan om avundsjuka skrev du en bättre beskrivning på vad jag menade ungefär. Jag är inte så bra på att formulera mina tankar ibland =)



Kramen på dig!

2008-07-30 @ 17:29:17
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Erika: Och jag som tänkte; hur ska jag skriva nu för att inte härma Erika's braiga förklaring!!! :)



Ha det bäst, fina du!



Kramalin

2008-07-30 @ 17:31:58
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Susanne

Oj då, det var ingen dålig utmaning. Den får dock vänta till nästa vecka. Jag åker till Gävle i morgon bitti och kommer tillbaka på söndag kväll.



Ha det gott!

2008-07-30 @ 19:09:13
URL: http://whippeternal.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Susanne: Utmaningen finns kvar! Ska bli kul att se vad du svarar!



Hoppas du får en fin helg i Gävle!



Kramalin

2008-07-30 @ 21:24:44
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

hoppas du har det underbart härligt gumman! massa kram

2008-07-30 @ 23:58:37
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Blissara

Antagen! :)

Kul med utmaningar, och kul att se vad du skriver då jag vardagligen inte känner dig nästan alls. Hade inte gissat att du läser ELLE och ser på Desperate Housewives! Kul att veta. Och så blev jag bedömt sugen på din frukost. Min mathållning är katastrofal just nu, men jag hoppas att jag får till det i samband med flytt och start på hälsoutbildning....!

2008-07-31 @ 09:26:06
URL: http://blissara.webblogg.se/
Postat av: Malin Harju

Garderobsgrubbel & ByråBekymmer:

Jag har det toppen; varmt och gravid-igt tjock om magen! :)



Tok-många kramar till dig!



Blissara: Roligt!Ja, det är det som är kul; man tycker man känner någon och ändå finns en massa delar man inte vet om!



Du får se hösten som en ny-start för dig, vännen!



Massa kramar!

2008-07-31 @ 11:03:44
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan! Jag har läst lite då och då. Det är intressant och peppande att läsa om någon som grubblar och arbetar för att bli lite mer miljövänlig.

2008-08-01 @ 21:47:54
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0