OnsDagens tacksamhet

Hade en fantastiskt trevlig kväll igår! Det kändes som om vi känt varandra jämt! Och deras lille son charmade oss båda totalt så nu finns det två stycken här hemma som är väldigt sugna på aft Krypet ska komma ut! :)
Rara som de var hade de med sig egenodlad (från M's mamma) gurka, sallad, dill och persilja! Åh, vi som bor så tokigt till att vi inte kan odla själva blir lika glada varje gång någon vänlig själ förbarmar sig över oss! Tack för det, idag blir det gott pålägg på frukostmackorna kan jag lova!

Dagens tacksamhet!


Kommentarer
Postat av: Nad

Hej hej! Å vad gött å få läsa om vår trevliga kväll tillsammans! :)

Nu har vi snart varit på husvagnssemester i en vecka och vi har det verkligen fantastiskt bra! Mamma, som vi hälsar på just nu, försöker köpa ekologiskt när jag ska komma och lyckas ganska bra men ursäktar för allt som inte är ekologiskt som vanligt. Men jag är glad för att hon försöker. På släktmiddag (grillkväll) imorgon som vi är bjudna på har hon sett till så jag inte behöver bli bjuden på konventionellt kött. Jag får ta med det jag vill äta blev det bestämt. Värdinnan tyckte att jag kunde äta kalkon för det är ju inte kött. En vanlig reaktion jag får faktiskt. Många ser inte fåglar som köttmat. Vad är det då???

Kul att J äntligen fått känna krypet!

Må så gott! Kram Nadia

2008-07-25 @ 15:30:47
Postat av: Malin Harju

Nad: Ha, ha, der var som i Italien då vi "råkat" få stektr fläsk i vår svamp-pasta och fick till svar att "But it's only little meat" på knagglig italy-english! Ja, men "little meat" är too much meat om man inte äter meat alls!



Kul att din mamma anstränger sig! :)



Ha det så himla fint på semestern, även om vi saknar er! :)



Kramar!

2008-07-26 @ 10:09:14
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Nad: Ha, ha, der var som i Italien då vi "råkat" få stektr fläsk i vår svamp-pasta och fick till svar att "But it's only little meat" på knagglig italy-english! Ja, men "little meat" är too much meat om man inte äter meat alls!



Kul att din mamma anstränger sig! :)



Ha det så himla fint på semestern, även om vi saknar er! :)



Kramar!

2008-07-26 @ 10:09:14
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0