En present

En av presenterna jag fått hittills är boken "Finns din lisvuppgift med munken som sålde sin Ferrari" av Robin Sharma. Jag hade tittat på den men det hade Johan ingen aning om, han tyckte bara att det lät som en Malin-bok. Tänk så väl vi känner varandra! :)

Detta är den andra boken som utkommit på svenska, den första heter "Munken som sålde sin Ferrari", och handlar med djupgående om de insikter en man fått sedan han slutat jobba som höjdaradvokat, sålt sin lyx-bil och blivit munk. I den första behandlas mer själva beslutet om att han skulle göra det, detta är mer tips och idéer tydligen.

Jag ser jättemycket framemot att läsa denna, men jag kommer att spara den tills vi åker till Italien. Både den, "The Secret" och "Alkemisten" av Pablo Coelho får hänga med då tillsammans med lite mer ytliga och lättlästa böcker (läs hederlig chick-litt!) för mala böcker, det kommer jag att göra!

Tack fina Johan för en genomtänkt present!


Kommentarer
Postat av: Erika

Ser fram emot en recension på den boken som du fått =)



Hoppas att du haft en bra helg vännen!

Kram!

2008-06-15 @ 15:38:44
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: ingela

hej! härlig blogg! grattis till bebis i magen! jag har en som har varit utanför magen i 8 månader, det är det bästa som finns! the secret har förändrat mitt liv också, och jag har också en hund som heter lotus! :)

2008-06-15 @ 19:59:36
Postat av: Veronika

Hej!

Läser din blogg med stort intresse. Jättebra:).

Vad synd på den ekologiska grädden. När jag var och handlade idag kollade jag på Skånemejeriernas ekologiska grädde och de har ingen tillsats av något slag i sin. Så det går och göra!!!

Kram!

2008-06-15 @ 20:24:30
Postat av: Lilla Fröken

Alkemisten är en underbar bok. En av de bästa jag läst.

2008-06-15 @ 20:43:13
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Erika: Du vännen, det klart det kommer en recension! :D



ingela: Tack! Vad du gör mig glad! Härligt med en bebis som håller på att bli stor, och vad lustigt att du också har en Lotus! Vilken ras är det?



Veronika: Tack! Roligt att något man lägger ner så pass mycket tid på uppskattas!

Skönt att höra att det är mejerierna här i Norrland man ska ligga på, ska maila och ifrågasätta och då är det ju jättebra att det finns belägg för att grädden går att tillverka ändå, utan karragenan.



Tack och kram!



/Malin



Lilla Fröken: Vad kul! Åh, nu längtar jag tills jag ska läsa den!

2008-06-16 @ 07:11:57
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0