Pink or blue?

Har fått frågan både via kommentar och mail av läsare som undrar vad vi tror att det blir för kön på bebisen. Både jag och Johan är övertygade om att det är en pojke, även om vi såklart är glada för alla välskapta små mirakel som kan tänkas komma ut! :) För oss finns det liksom inte att det skulle kunna vara en tjej denna gång, vi har ju gjort en pojke! ;)
Vi har hela tiden sagt att Lotus ska få en lillebror osv.
 
Vi tänker ju dock väldigt mycket på genus (kanske beroende på att vi jobbar så mycket med det på förskolan?) så inga av de kläder vi köpt är köns-specifika. Vi har tänkt neutrala färger som grönt, orange, gult, brunt, mörkblått och rött. Kommer inte att köpa Spiderman bara för att det är en kille eller Öprinsessorna (eller vad de nu heter) om det blir en tjej.

Vi kommer inte att ta reda på könet på UL just bara för att det känns som om vi är så säkra. Då blir det ju en ännu större överraskning om det ploppar ut en liten tös!

*längtar*

Vad tror Ni?


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tror att det blir en kille eftersom ni känner det på er

Spännande!



Idag har det minsann regnat hela dagen, men det behövdes. Dock önskar jag att det hade kunnat vara lite varmare ändå =)



Krama!

2008-06-10 @ 20:59:14
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Christina

Vad det är är så kommer det att kännas helt självklart rätt när pyret väl har kommit till världen :-)



Lycka till!

2008-06-10 @ 21:58:59
URL: http://elins-tradgard.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Erika: Fniss, vi får se!



Ja, jätteskönt med regn men kallt och burrigt! Tråkigt nog fick vi ställa in våran planerade grillkväll med barn och föräldrar på jobbet pga vädret. Det vräkte ner + att vattnet samlades i en ogenomträngli pool-liknande pöl mitt på gårdern. Great!



Kram gumman!



Christina: Absolut, det är så vi tänker. Men det är ju himlans kul att gissa, fundera och spekulera!



Tack! :D

2008-06-11 @ 05:29:53
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Sara och hennes hjärta!

Egentligen är väl alla färger könsneutrala..? Det är ju bara vi konstiga människor som har gjort det till att rosa ska vara för tjejer och blått för killar. Mitt lilla kryp har haft alla möjliga färger på sina kläder, jag diskriminerar inte någon färg! :)



2008-06-11 @ 08:26:06
Postat av: Malin Harju

Sara och hennes hjärta: Självfallet är det så, gumman. Kommer att köpa en rosa body med texten POJKE i blått tills nästa sommar, tycker det är kul med lite uppkäftiga budskap! :D



Jag menar inte att färgerna i sig är köns-specifika, det är väl mer det runtikring, typ fjärilar och paljetter på rosa plagg och superhjältar och traktorerpå blåa plagg som stör mig. Ett barn på förskolan (en flicka) hade en rosa t-shirt med en traktor, och den var grym. Det är det jag menar!

2008-06-11 @ 10:27:25
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Sara och hennes hjärta!

Jo, jag förstår det du menar och håller med. Kläder till barn är så oerhört uppdelat och kommer de upp i ålder lite så är kläderna sydda på ett sätt så de bara passar en tjej eller en kille. Konstigt med ett Sverige som säger sig vara jämställt, när vi delar in hur en pojke och en flicka ska se ut redan från födseln...



HOPPAS DU FÅR VILA OCH MÅ BÄTTRE!

2008-06-11 @ 13:21:30
Postat av: Malin Harju

Sara och hennes hjärta: Du är så klok vännen! Precis så är det ju, och jag förstår inte hur man på förhand kan vilja passa in sitt barn i ett förutbestämt fack med en färdig roll.



TACK! DU ÄR RAR DU!



Kramar till er!

2008-06-12 @ 06:33:13
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0