Egen falafelrulle

I julas fick vi en pizzasten av mamma och J som utnyttjats flertalet gånger redan; den är fantastisk! Man sätter in stenen på gallret i ugnen, sätter på ugnen och låter den bli varm sedan baka man de ljuvligaste dinkelpizzorna världen har skådat på nolltid! Lovely!

Imorgonkväll tänkte vi ha lite fredagsmys med egna falafelrullar då jag slutar 18.30. Tänkte tunna pizzor med tomatsås och ost på och grädda de på stenen. Sedan blir det till att steka finfin eko-falafel från Nutana och slänga på bottnen med strimlad eko-isbergssallad, eko-tomater, röd lök (hittar fortfarande inte ekologisk sådan i butik), jalapeños och en massa vitlöksdressing. (Min vitlöksdressing glr jag med eko-crème fraiche eller Grekisk youghurt (2 dl) som bas. Sedan pressar jag ner 3 vitlöksklyftor, rör ner 1 msk eko-lönn sirap eller motsvarande honung, 5 stänk Tabasco, 1 knivsudd Sambal Oelek, 1 tsk salt, 1 tsk grovmalen svartpeppar och sedan rörs allt om. Låt gärna stå en timme eller två för att smakerna ska hinna blandas.)

Vad tror Ni; kan det bli gott framför en film med lill-familjen bredvid? ♣

Kommentarer
Postat av: Majsan

Mums
lät ritkigt gott det där....

2008-03-06 @ 06:21:55
URL: http://loppansdittochdatt.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Majsan: Ja, jag tror att det skulle kunna bli riktigt mumsigt!

2008-03-06 @ 08:22:12
Postat av: Nadia

Jag hittar inte falaffel å du hittar inte rödlök! Röklök finns på min konsumbutik... Å falaffel finns i din ica...

2008-03-06 @ 13:07:52
Postat av: Malin Harju

Nadia: Kanske vi skulle handla ihop? ;)

2008-03-06 @ 13:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0