Krämiga enchiladas

Nu låter det som om vi är riktiga suckers på enchiladas här hemma. Och det stämmer; det är vi!
I torsdags gjorde vi riktigt goda!

8 tortillas behövs, såklart de det står Organic på! Jag blandade 2 ½ dl turkisk youghurt med en påse riven Västerbottensost. Jag hackade ner 10 svarta, urkärnade oliver och lika många miniplommontomater från I ♥eco som jag delat på mitten. 3 msk eko-majs fick också följa med och 2 pressade, ekologiska vitlöksklyftor. ½ rödlök finhackades ner och 1 stor näve färsk, eko-babyspenat rördes också ner. Allt blandades ordentligt och sedan saltade och pepprade jag och kryddade med torkad chilifrukt som smulades ner.
Fyll tortilla-bröden och rulla ihop. Lägg i en ugnseldfast form och strö över riven ost med god smak. (Vi använder Jarlsberg som är helt utan tillsatser;bara ostlöpe, salt och vatten. Hittills har vi inte hittat någon ekologisk ost som inte innehåller någon form av E-tillsats. och tills dess kör vi på denna ost, tillsatsfritt är viktigt för oss!)

Gratinera i ugn ca. 200 grader i ca. 10 minuter. Servera med en god sallad! ♣

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Godmorgon på dig, hoppas att du har sovit gott inatt! :}

2008-03-15 @ 09:23:51
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Lia Florenz: Jo tack! Själv då?

2008-03-15 @ 09:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0