Smoothies

Då jag gör smoothies använder jag alltid havremjölk som bas. Man kan ju såklart använda youghurt eller fil också, men vi äter inte det så det finns liksom aldrig hemma. Jag brukar sedan blanda ner lite olika saker efter sug, säsong och tillgång.

Nedan följer några tips;

Banan+1 msk. kakao (Blir kanongott, smakar som nyttigt godis!)

Banan+jordgubbar efter smak (Köper frusna, ekologiska om jag har slut på självplockade)

Banan+mango (Ekologisk finns faktiskt att få tag på nu!Annars har ICA en frusen i ask som inte innehöll en massa tillsatser sist jag kollade)+ananas (jag brukar köpa krossad eftersom eko-ananas är rätt svårt att få tag på)

Bara banan

Banan+jordgubbar+blåbär

Jordgubbar+blåbär

Ja, jag gillar banan! Kan inte leva utan mina eko-bananer! :) Det är dessutom gott att mixa ner ½ - 1 dl fiberhavregryn för att fylla på med fibrer och då blir smoothien ett ännu bättre mellanmål!

Hur gör Ni era smoothies?

Kommentarer
Postat av: Erika

Bra tips på smoothies! måste testa den där med banan + kakao.

Brownies är mitt favoritcafé hitills, gillar det skarpt.
Nästa gång tror jag att vi testar lilla paris, eller bageriet som ligger vid nolaskolan (har glömt vad det heter också)

Vilken bra blogg du har, inspirerande!

2008-03-04 @ 18:42:25
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Sara

Tack. Det betydde mycket för mig med den kommentaren idag... Och antagligen har jag fått till en väldigt bra lösning för mig och F i höst. Men vill inte berätta förrän det är fixat lite mer....
KRAM!

2008-03-04 @ 19:00:36
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Erika: Menar du Lundbergs? De har ju så himla mysig inredning!

Tack! Det känns som om jag börjat få till något bra nu...

Må så gott!

Sara: Det var så lite så, håller alla tummar och tår för att det ska lösa sig för er. Keep me updated!

Kramar!

2008-03-05 @ 05:31:56
Postat av: Nadia

Det där måste jag ju prova... Har tänkt länge men det blir inte av. Särskilt skoj att göra till min lille pojk ju! Han gillar alla slags frukt och särskilt bananer och blåbär! :)

2008-03-06 @ 12:45:25
Postat av: Malin Harju

Nadia: Smoothies är ju toppen! Det gillar nog de flesta, barn som vuxen!
Härligt att han gillar frukter och bär!

2008-03-06 @ 13:40:05
Postat av: Erika

Jag har gjort banan+kakao i ett par dagar nu till frukost. Blandade ner havregryn. Jättemums!
Måste skriva ner de andra varianterna så att jag kan köpa hem ingredienser.

2008-03-10 @ 15:17:41
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Erika: Vad kul att du hittade något du gillade! Blir så mättande och bra med havregryn, det gillar jag skarpt!

2008-03-10 @ 16:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0