Sopp-tilltugg...

...eller till sallad kanske? Eller som tilltugg till drinken?

Hur som helst blir det jättegott att ta ett hårt tunnbröd, jag använderett bakat på dinkel från Ånge, och spraya på lite god olivolja. Finriv rikligt med parmesan över och strö sist över någon god krydda som skulle göra sig bra på pizza. Jag använder Heta nätter från Änga Gård.

In i ugnen ca. 4 min. 200 gr. Helt sjukt gott!

Till det serveras Sötpotatissoppa;

Finhacka en gul lök och två vitlöksklyftor. Bryn i lite olja tills de blivit glansiga. Häll på 6 dl vatten och lägg i 2 stooor tärnad sötpotatis. Koka ca. 10 min. Mixa soppan slät och rör ner en brk. kokosmjölk, vi har en jättegod ekologisk från Kung Markatta. Salta och peppra. Riv sist ner lite ingefära och ringla lite limesaft över soppan.

Servera! ♣

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad fantastiskt att du har så mycket idéer och inspiration! Hurra!
Godnatt till dig

2008-03-10 @ 22:15:46
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Malin Harju

Sara: Tack, vännen! :) Och god natt själv!

2008-03-11 @ 05:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0