Tamponger med asbest?

Detta är inte så mycket inlägg som mera en vädjan, Inget fakta finns, mer spekulationer. Har hört att det tydligen ska finnas asbest i tamponger. Asbesten ska verka blodförtunnande och leda till rikligare menstruationer som i sin tur leder till ökad försäljning av mensskydd. Skrämmande är ordet Ni letar efter! Intressant är att detta uppkommer i samma veva som man då börjat tillverka och sälja hemmatester för att kolla livmodercancer. Det luktar korruption och uppköpta företag lång väg.

Är det någon mer som hört något om detta?

Kommentarer
Postat av: Nadia

Det har jag inte hört talas om!!!!!!!!!!!!
Fy vad arg jag blir om det är sant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fruktansvärt ju!!!! :(

2008-03-06 @ 19:10:58
Postat av: Malin Harju

Nadia: Ja, det är för j**ligt om det är sant. Tydligen håller några tjejer på Chalmers på att forska lite i detta och ryktet säger att de blivit väldigt konstigt bemötta, ungefär som om det finns en massa att dölja...

2008-03-07 @ 06:12:52
Postat av: Anna

Aaargh, fy vad sjukt! Jag blir riktigt förbannad av sånt här. Har du någon länk eller referens, skulle gärna vilja läsa lite mer om detta.

Och tack för att du uppmärksammar det!

2008-03-07 @ 09:55:41
Postat av: Malin Harju

Anna: Jag har ingenting än, men tanken är att det ska komma. Hon som berättade det för mig skulle kolla upp det men vi bestämde att jag skulle lägga ut lite om det på bloggen bara för att se om det fanns flera som visste mer än det vi hört...så fort jag vet mer kommer jag att posta inlägg om det.

Tack, det känns viktigt att förmedla eftersom det tyvärr inte skulle förvåna mig om det är sant.

2008-03-07 @ 12:59:38
Postat av: Erika

Usch, det där låter skrämmande!
Har sett att det finns en sk "menskopp" som jag har funderat på att prova. Då sparar man både pengar och miljön.

2008-03-10 @ 15:15:43
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Malin Harju

Erika: Här nedan finns länken till ett inlägg jag postade i januari om mens-koppar...Jag har så lite mens så jag tror inte den skulle funka på mig, men man vet ju aldrig?
http://ekoblogg.blogg.se/1202292119_fr_det_lov_att_vara_e.html

2008-03-10 @ 16:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0