Vårt badrum

Längst bort i hallen till vänster ligger som sagt vårt lilla badrum. För ett tag sedan blev det rött med svarta, vita och grå detaljer. Duschen bakom det vita tygdraperiet från Åhléns har gjorts om till förvaring och duscha gör vi numer ute i bastun i källaren.

 Direkt till höger då man kommer in hänger en förstoring på världens coolaste hund utklädd i prinsesskronan jag hade på min möhippa! Hur söt är han?

 På en vitmålad hylla står svarta trästatyer i ebenholt. Den långa afrikanska kvinnan är en present från min älskade morfar precis innan han gick bort och den vårdar jag ömt...den lägre krigaren redvid är köpt på Second Hand för födelsedagspengar för många år sedan. I mitten står en saltstensljuslykta och längst till höger ett ansikte i samma stil som de andra träfigurerna. Under hänger alla mina halsband som en kul prydnad. Ljuslyktan på väggen är en julklapp från svärmor för ett par år sedan och på den står en Kivi-lykta från iittala.

 På handfatet samsas tvålpumpen med eko-tvål från Urtekram och omaka tanborstmuggar (min en omaka från Filippa K öfr Rörstrand och Johan en gammal från Ica.)
Handdukskrokarna i smide är från Indiska.

 Under handfatet står en röd plastkort som vi fick fylld med franska delikatesser i bröllopspresent av M och A. Numera har vi tidningar i den. Bredvid står en soptunna som Johan målat vit, ursprungsfärgerna var Kockum-inspirerade med gulvit tunna och allmogegrön kantlist. Vi tog rätt på den då svärföräldrarna avvecklade sitt parfymeri.

Vi gillar verkligen vårt klatschigt röda badrum! Man blir alltid glad då man är där inne och på kvällarna har vi alltid ljusen tända därinne och då kastar de ett jättefint sken mot de djup röda väggarna. Mys!

Kommentarer
Postat av: K

Ni har det verkligen jättefint och mysigt! det blev ju jättebra! inväntar bilder på kök och vardagsrum...ha en bra dag! kram

2008-03-16 @ 12:35:49
Postat av: Malin Harju

K: Tack! Kök har kommit och vardagsrum är på G, blogg.se strular lite bara! *hmpf*

Ha en bra dag du också!

Kramalin

2008-03-16 @ 13:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0