Klargörande

I detta inlägg skrev jag om Kurt Sandvik och hans Ph-kalk från ph-Balans. En läsare skrev då en kommentar om att gravida inte bör äta detta tillskott;

"Jag vill varna alla gravida från att äta karbonater i form av pH-kalk!

Förväxla inte detta med ett buffrat tillskott av kalcium och magnesium. Karbonatformen kan ge upphov till utrensning av giftiga syror i kroppen samt försvåra upptaget av nödvändiga syror, ex. folsyra, aminosyror m.fl. Kurt sandvik flänger sitt kalk där han kommer åt men bryr sig inte Alls om de som skadas, ex. barn som föds missbildade p.g.a. reducerade näringsupptag och giftomsättningar. Kurt är en säljare, tyvärr.
Karbonatkalk kan förstås passa hälsan mer än bra vissa tillfällen, det är den bästa "detox" som finns, det bästa pH-tillskottet samt en bra källa till kalcium och Magnesium. Men det gäller verkligen att veta vad man gör när man manipulerar sitt kropps-pH. Förhoppningsvis har allt gått bra ändå, du håller relativt låg dos - men det finns de som skadats."

Jag vill klargöra att jag tog detta vid två tillfällen eftersom vi sedan reste iväg, och dessa två tillfällen skedde under den tiden då jag skrev inlägget. Har inte tagit det sedan eftersom jag mår så illa av saker på morgnarna (då det ska intas) så jag tänkte avvakta ett tag. Kommer att lyssna på min kropp och dess inre intelligens, fortsätter jag må illa av tanken på att ta det kommer jag inte att göra det eftersom jag litar till fullo på att min kropp vet vad den behöver mest.

Har sedan fått veta att det pågår någon sorts tvist mellan Kurt och en annan part men det har inget med mitt beslut att göra. Ekoblogg har inte som varken funktion eller uppgift att medla eller lägga sig i sådana saker. Folk får tycka och tänka som de vill, fria individer i ett fritt samhälle. Sedan är jag väldigt tacksam över att folk delar med sig och låter mig höra båda sidor av/sina erfarenheter av en produkt. Fantastiskt med uppmärksamma läsare! :)

Jag får se under senare tiden av min graviditet om jag kommer att ta kalket igen eller om jag struntar i det.

Har ni några frågor eller funderingar är ni som vanligt såklart välkomna att höra av er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0