OnsDagens tacksamhet

Det råkar vara så att jag ofta känner mig lycklig. Med livet i största allmänhet liksom. Men efter jul då jag tog ut min p-stav har jag mått ännu bättre. Det är verkligen inte bra för kroppen att proppa den full med hormoner och skräp som rubbar det naturliga systemet. Känner mig så fantastiskt lycklig och har funnit ett ännu större inre lugn, speciellt sen jag blev gravid. Det passar sig ju väldigt bra eftersom man absolut inte bör stressa då, och jag är övertygad om att vår bebis har det toppen där inne; men en lugn och harmonisk mamma som har bra kosthållning. Har börjat (per automatik) att ställa mindre krav på mig nu, det är ok att inte ha frysen full men kakor, man kan svänga ihop en sockerkaka, smoothie eller göra en chai latte om man får oväntat besök. Det är också ok att inte städa och damma som en tok jämt, har man bara bra ordning och en ren toalett så har man ett fullgott trivsamt hem vissa veckor.

Det gäller att finna lugnet i de små sakerna; igår då jag var ensam hemma en stund kände jag stor harmoni i att gå runt och vattna våra blommor. Tyst och porlande liksom. Snacka om mindulness hörni!

Idag är jag tacksam över hur jag får må, så det är Dagens tacksamhet!

Tack! ♣


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej! Man blir glad av att läsa din blogg! Ha en bra dag!

Hälsningar

Susanne

2008-05-28 @ 10:12:19
URL: http://ekofamiljen.se
Postat av: anna

Åh vad härligt :-) Din lycka sprider positiv energi till mig också, tack!

2008-05-28 @ 10:55:48
Postat av: Jen

härlig blogg!

2008-05-28 @ 11:52:04
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: mannen

Du är en ny människa sen du tog ut hormonstaven. Älskar att se hur du älskar dig själv :)

2008-05-28 @ 13:05:33
Postat av: Anonym

Susanne: Tack! Vad rar su är! Är inne och kikar hos Er också VARJE DAG! :)



Kramalin



anna: Vad bra! Att sprida glädje vgidare gör så mycket gott för energierna i universum!



Jen: Tack! Vad snällt!



mannen: Sötis...men jag äslakr dig mer! :)

Puss från frugan och Krypet! :D

2008-05-28 @ 13:28:54
Postat av: Blissara

Oooh vad roligt med kommentarläsning mellan er! Mer fina kommentarer från mannen, jag tycker om att få en del av er kärlek :D

2008-05-29 @ 09:58:48
URL: http://blissara.webblogg.se/
Postat av: Malin Harju

Blissara: Ja, han börjsr bli duktig på att kommentera nu! ;)



/ Malin

2008-05-29 @ 20:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0