Julklappstips med mening och eftertanke

Har fått några mail av er läsare som bett mig tipsa om lite julklappstips nu så här i juletid. Jag själv är ett stort fan av personliga gåvor, nu kan jag av förståeliga skäl inte avslöja klappar här eftersom en stor del av min släkt och bekantskapskrets läser bloggen, men tipsa kan man ju alltid göra.

Jag tycker det är fantastiskt trevligt att ge bort saker man gjort själv! Mina tryfflar har otaliga gånger fått slås in vackert och glatt någons mun ett par timmar senare! Hur kan man inte bli glad av choklad liksom?
 
Jag har även bakat skorpor, gjort egen müsli-mix och blandat de torra ingredienserna till t.ex. scones och lagt i en fin burk med receptet hängande på. Annat som uppskattas är hembakt bröd, marmelad, sylt eller saft. Egentligen är det bara fantasin som sätter gränser.

Om man nu inte känner att detta med att stå i köket ytterligare under julemånaden kan man faktiskt ge bort annat humant! Vad sägs t.ex om en bit regnskog, förmånen att bli isbjörnsfadder eller världsförälder, en donation till någon forskning eller köpa någon av alla de otaliga produkter som säljs till förmån för visst ändamål, t.ex. Unicef, Svenska naturskyddsföreningen, Röda Korset eller skicka ett julpaket i någons namn till behövande via t.ex. Hoppets Stjärna.
Glöm heller inte att barnen behöver sitt i jul; BRIS och Friends är bara två organisationer som gärna tar emot ekonomiskt stöd.

Vill man nu köpa färdiga klappar rekommenderar jag den digra länklistan här till höger för där finns hur många fina guldkornsbutiker som helst där man kan köpa klappar med gott samvete!

Lycka till!




Kommentarer
Postat av: yoginimaria i oslo

Tack för att du delar mina tips! En annan blogg gjorde ett eget blogginlägg med mitt mejl =) Bra eftersom jag inte har nån egen blogg!!

Jag är så trött på all konsumtion.Så låt oss hoppas fler välbärgade människor tänker med hjärtat.

Kram

2008-11-26 @ 07:54:24
Postat av: Anna Kittybloggarn

Det där kortet på vovven skulle också fungera som julklapp. :) Gullig.

2008-11-26 @ 08:57:53
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/
Postat av: Annie

Kul om man skulle vara så pysslig som du är, men det är jag inte! Jag håller med om att personliga julklappar är allra bäst, men det är inte alltid så lätt att komma på. Nästa vecka eller nästnästa vecka tänkte vi köra julklappstema på bloggen där vi kommer med våra tips. Får se hur det överrensstämmer med det du har här :)



/Vi visar vägen

2008-11-26 @ 13:37:14
URL: http://viviv.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.Jättelätt att vinna



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-26 @ 15:25:41
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: anna

Vilket kul tips med Scones-mix + recept! Ska definitivt testas med någon favoritkaka, jag har ju lite tid att pyssla framöver. Bara två dagar kvar på jobbet nu :-)



Hoppas allt är bra med dig och familjen!

2008-11-26 @ 15:26:36
URL: http://aleryd.wordpress.com
Postat av: Erika

Vad söt Lotus är i sin luva =)



Är sugen på att laga till dina tryfflar, de verkar så smarriga.



Ja, jag läste det där om skoaffärerna i tidningen idag. Verkar som om eurosko ägde DNA också som ska öppnas igen någon annan stans.

Och Wedins ska bli kvar som jag fattade det. Det var lite rörigt men vi ser väl vad som händer =)



Kramar!

2008-11-26 @ 18:29:02
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

yoginimaria i oslo: Jag hade redan förberett detta inlägg så det passade perfekt att komplettera med dina tips! :) Tack!



Anna Kittybloggarn: Tackar! ja, han är rätt söt! :)



Annie: Spännande, det ser jag fram emot!



anna: Åh, har du! Gud, så skönt att hinna vara hemma lite! Jag längtar för er skull! :D



Erika: De är supergoda! :P



Ja, snacka om sko-virrvarr istan! Fattar nada...den som lever får se! :)



Kramalin

2008-11-27 @ 10:18:40
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0