Vän med Wilma?

Hos Wilma and Friends kan man köpa miljövänlig heminredning och snygg design med gott samvete. Ekoblogg har sedan tidigare införskaffat en held del av däcksortimentet, dock inte från denna butik, men här hade de bra priser på sakerna. Vad sägs om t.ex. blomkrukor, orgar och skålar i återvunnet gummi från gamla bildäck. Inte nog med att de är snälla mot miljön - de är grymt snygga också!

Gummiskålar Set  Väggkruka mellan Gummikorg, mellan - Dacarr

Bilder lånade härifrån.

Av gammalt bildskärmsglad görs t.ex. skålar

Snacksskål Bild lånad härifrån.

och av gamla bilbälten kan man få en snygg sittpuff!

Seatbelt cube Bild lånad härifrån.

Dessutom har de riktigt smarta Sumi-sticks för de som inte vill köpa en kolfiltertillbringare.

SUMI-stick 85 kronor Bild lånad härifrån.

Dessa bitar av aktivt kol gör mineralvatten av vanligt kranvatten. Sumi tar bort orenheter och tillsätter viktiga mineraler såsom kalcium, magnesium och järn. I Japan har man använt aktivt kol i över 1000 år. En Sumi-bit räcker ca. 3 mån. och efter det kan man sticka ner den i blomkrukan så lever blommorna längre!

Wilma and friends investerar dessutom 5 % av sin vinst i projekt som verkar för hållbar utveckling, det gillar vi på Ekoblogg!


Kommentarer
Postat av: Anna Kittybloggarn

Bilbältessittpuffen såg jag i vår tidning häromveckan. Men där stod det att de gjordes av spillbitar. Inte gamla bälten. Bra tänkt är det i alla fall att använda något som redan finns.

2008-11-26 @ 07:30:31
URL: http://bloggenomkittydrew.blogspot.com/
Postat av: Malin Harju

Anna Kittybloggarn: Det är säkert så, denna tid på dygnet är mina läskunskaper inte de bästa! ;)



Snygg och snäll är den hursomhaver! :)

2008-11-26 @ 07:44:45
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Annie

Sittpuffen är riktigt snygg! Jag gillar vekrligen det flätade mönstret. Vi håller precis på att inreder våran relativt nyinflyttade lägenhet och man kanske ska ta och slå till..

2008-11-26 @ 13:38:39
URL: http://viviv.blogg.se/
Postat av: Jonna

Åh, så snyggt! Det är ju bara hur bra somhelst att det både är snyggt och ekologiskt! Jag har inte köpt mkt ekologisk inredning tidigare, vad jag vet iallafall, men det ska det såklart bli ändring på. Så tack för tipset på en bra sida, där jag ska surfa runt =)



Kan skicka med ett tips jag med, en riktigt rolig sida, som gav mig ett par aha-upplevelser, särskilt när det gäller färgsättning och dyligt!



http://www.inredningsskolan.se/simulator/



Testa, helt klart värt ett besök! =)



Tack somsagt för ekotipset!

2008-11-26 @ 22:31:07
Postat av: Malin Harju

Annie: Jag gillar också den! :D Kul med ny lägenhet!



Jonna: Roligt att du gillar bloggen och tack för tipset, lät som en kul grej! :)

2008-11-27 @ 09:56:31
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0