Våra liv

Jag tror inte flk förstår riktigt hur våra liv ser ut nu. Även om vi inte fått ett prematurt barn så är det, som så många av er läsare skrivit, rätt skönt att få landa i att vara hemma igen innan alla kommer och bultar på dörren. Nu FÅR folk dessutom inte göra det i vårt fall. Men även om det nu inte varit så att Leon kommit till oss för tidigt så hade vi inte velat ha hit några andra än våra familjer så länge hans matsituationer ser ut som de gör. Visserligen ser de ut så eftersom han är prematur men ändock. Då han ätit (vilket vi vill att han ska få göra i lugn och ro för att i sin takt få anpassa sig till att amma) så ska jag pumpa (något jag inte gärna gör inför vem som helst då pumpen lever om och det aktuella bröstet finns till allmänn beskådan) ur. Då det är klart finns det mellan 1 och 1 ½ timmes tid över tills det är dags för exakt samma procedur igen. DYGNET RUNT. Vet ni vad jag vill göra då? SOVA! Jag vill inte eller orkar inte ringa någon eller finna motivation till att vara trevlig. Kalla mig hemsk om ni vill, men det är lätt att döma och tycka då man läser en blogg eller betraktar en situation på avstånd.

Jag klagar inte, jag kände väl bara något sorts behov av att rättfärdiga mig (varför vet jag inte). Jag vet att det kommer att bli så mycket lättare då Leon kan amma fullt ut för då försvinner två moment; sondmatning och pumpning vid varje mål, så dit längtar jag!

Nu ska jag klä  mig och ringa bästa C och ta igen lite förlorad tid!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Åh men du, inte är det någon som tycker att du är hemsk! Vissa har bara svårt att sätta sig in i andras situationer om de inte varit där själva. Stor KRAM!

2008-11-04 @ 09:37:31
Postat av: Lisa

Jag känner igen mig i varenda ord som du skriver Malin!!! Lill Folke åt varannan timme och hade jätte svårt med taget i början och jag hade ju smärta i ca 5 månader (pga en massa olika saker). Fick pumpa ett tag och man känner sig rent ut sagt som en kossa. Det är väldigt oromantiskt att pumpa mjölk och jag tyckte nästan att det var jobbigt då sambon var i samma rum i början. En mogen och ansvarsfull mor beter sig precis så som du gör, alltså sätter barnet och sig själv i första hand. Jag tror att man kan kalla det modersinstinkt. Du känner ju vad som känns bäst för studen och det måste du ju gå efter. Kram!

2008-11-04 @ 10:15:15
URL: http://lmh.blogg.se/
Postat av: Nadia

Jag tycker det var himla bra sagt som en tjej skrivit tidigare. "Leon skulle egentligen varit i din mage fortfarande." Om alla tänker på det så bör de som är otåliga ha större förståelse för hur försiktiga ni bör vara plus - även ha förståelse för att ni vill vara än mer försiktiga än vad personalen på barn säger att ni behöver vara. Det är ju oerhört viktigt för Leons liv och för hans framtida hälsa, att ni fokuserar på honom nu och det innebär ju också fokus på er själva så att ni orkar. Ni behöver hinna äta, sooooova, fokusera på alla moment med Leon, ta hand om varandra, hushållet, er fyrbenta älskling Lotus! osv



Tids nog så är den här mycket intensiva tiden över men just nu behöver ni vara ekonomiska med all er kraft och energi och tid - precis som ni är!

Det kommer ni att ha sån enorm nytta av senare!



Jag försöker uppmuntra er allt jag kan och hjälpa er att orka stanna på det spår som ni vill hålla er på!

Heja lilla fina familjen Harju!

Krammmmmm

2008-11-04 @ 10:43:18
Postat av: Malin Harju

Ylva: Tack! Det känns skönt att veta att fler skulle ha gjort samma sak! Kramar i massor!



Lisa: Åh, tack så mycket! Det känns alltid bättre då fler varit med om samma sak!

Ja, det kanske detta som kallas modersinstinkt? ;) Kramalin



Nadia: Du är underbar och rör mig till tårar! Vilken tur att jag träffat en så fin vän som du!!!



Miljarder med kramar!

2008-11-04 @ 14:00:31
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: En Mölnbobos Liv

Känner så väl igen mig i er situation. När vi låg på Neo så brukade sambon mata Melvin och jag pumpade, det där ljudet gjorde att jag ibland satt med två "flaskor" vid brösten och somnade av det monotona ljudet.

2008-11-05 @ 23:25:04
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Malin Harju

En Mölnbos Liv: Jag vet, det är ett rätt meditativt ljud! Är superless på att pumpa så jag längtar tills om ett par veckor då Leon förhoppningsvis orkar suga mer själv!

2008-11-06 @ 07:35:21
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0