BB-snacks + BB-väska

Har inte packat BB-väskan än (dock planerat vad som ska med), men de snacks jag vill ha med är redan införskaffade. Dels för att jag ville kunna stryka ytterligare en sak från listan och för att det ändå är så pass långt hållbarhetsdatum på dem så det inte var "för tidigt" att köpa dem nu;

¤ Dinkelcrackers med sesamfrön * (som chips men tio gånger nyttigare och hundra gånger godare!)
¤ 2 Mint-sodas * (mint brukar stilla mitt illamående så jag tror dessa kan vara bra substitut till den annars så traditionella sockerdrickan på BB. Det är alltså en sort ekologisk läsk, "sparkling soda", som är jättegod att stilla törsten med!)
¤ Mint-choklad * (mer till Johan ♥ så att han orkar med!)
¤ Mjölkchoklad * (mmMalin's favorit!)
¤ 2 Energy-bars * (till sluttampen om man känner sig trött!)
¤ Cashewnötter * (mättar bra om man är hungrig men inte kan få ner något. Bra energi-tillförsel i form av bra fett!)
¤ Mandel * (-''-)
¤ Torkad ananas * (ger snabb tillförsel av socker men i en bra form.)

Då det gäller BB-väskan tänker jag skönt, praktiskt och nödvändigt;

¤ Amnings-BH's + diverse inlägg och bröstvärmande historier *
¤ Amningssnäckorna
¤ Hudvård + tandhygien *
¤ Ulltofflor + värme-tofflor *
¤ Sköna, icke-åtsittande underkläder + strumpor
¤ Egna bindor *
¤ Mjukis-dress + 2 amningstoppar  *
¤ Stort nattlinne (lilla svärmors avlagda så det är ju inte nyköpt utan miljö-tänks-ärvt!)
¤ "Nå't finare att åka hem i" (läs någon klänning och trotjänande mamma-strumpbyxor)
¤ Kläder till det nyfödda miraklet * + ytterkläder * till hemresan
¤ Bebisfilt * + snuttefilt *
¤ Bebis-mjukisdjur *
¤ Några eko-blöjor utifall att bebisen kan ha de redan från födseln
¤ Nappar till babyn (om det nu skulle komma att bli nödvändigt vill vi gardera oss med våra "ofarliga")

Som alltid så är saker markerade med * ekologiska hos oss!

Kommer även att ta med en kopia på våra förlossningsönskemål (där det bl.a. står om våra önskemål gällande avnavling) , kurslitteraturen från Anna's profylax, lavendelolja som ska verka lugnande och kan appliceras på handleder eller vid tinningar, min handväska, pengar, CD-skivor med rogivande musik som vi gärna vill att bebis kommer till världen till, kamera + laddare, videokamera + laddare, dessa tankar, baby-skydd till bilen samt det viktigaste av allt; min underbare make som jag laddar stenhårt tillsammans med! ♥


Kommentarer
Postat av: Kristina

Ett tips!

Ta byxor som sitter åt lite mellan benen så att inte de niceiga blöjorna åker runt i trosorna. Så jag rekommenderar INTE baggystuket på mysbyxor.



Dags om nån vecka nu då :) Spännande!



KRAM!

2008-10-09 @ 07:23:08
URL: http://kikinas.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Kristina: Tack för tipset! :) Mjukisbrallorna är det dock inget häng på så de kommer nog att funka. Annars sitter mamma-strumpbyxorna bra så då kan jag ha de under!



Nej, inte är det dags riktigt än! Går in i vecka 33 så ett par veckor till får den gärna ligga kvar!



Kramalin

2008-10-09 @ 07:32:29
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: sara

hamnade här helt hux flux...

Härlig blogg du har!!!



Lycka till med det kommande miraklet (fick ett jag med i juli :))

Ha det bra//Sara

2008-10-09 @ 10:04:30
URL: http://saraforsberg.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

sara: Kul att du hittade hit; välkommen! :)



Tack så mycket, det känns jättespännande! :)

2008-10-09 @ 10:13:33
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej hej, hittade också hit alldeles nyligen. Tycker att jag får härlig inspiration från din blogg!:)



Måste säga att jag är ganska så avis på dig som snart ska få gå igenom en förlossning och äntligen få träffa din lilla guldklimp! Själv har jag en mycket aktiv pärla på 8 månader att hålla reda på.



Minns hur kul det var att långsamt få kryssa för allt som skulle med i bb-väskan. Kom med en stor fullpackad väska med kläder, böcker, spel och proviant. Kan säga att i slutänden hann jag varken äta eller dricka något under förlossningen, och gick runt i sjukhusskjortan under dagarna på bb. å det enda jag behövt ta med mig var typ underkläder och en tandborste...;)

2008-10-09 @ 10:49:24
Postat av: VintageRetroPrinsessa

Åhhh snart har ni eran baby

gud så mysigt

all lycka och kärlek till er

2008-10-09 @ 12:21:04
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: mini

åå jag minns den där bbväskan som jag packade om och om och om igen...:) härliga minnen, lycka till när det är dags! mini

2008-10-09 @ 13:55:28
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Linn: Ha, ha, jag tror dig! Och kan säga att den lista jag presenterade ovan är kraftigt reducerad från det som först skrevs ner på papper. I slutändan blir det spännande att se vad som egentligen packas ner! :)



VintageRetroPrinsessa: Ja, tänk vad tiden går fort! Gissa om vi längtar! :D



Kramar till er alla!



mini: Tack så hemskt mycket! :) Du får kolla in bloggen för nu på slutet misstänker jag att det blir mycket bebis-saker det kommer att skrivas om! :)

2008-10-09 @ 17:25:59
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Hej tjejen!

Listan ser fin ut! Känns som att du tänkt på allt! Men jag har ett tips! Min farmor sa till mig innan jag fick Mandus att se till att skaffa mig en trosgördel för att hålla åt magen efteråt så det gjorde jag. Den kunde jag inte vara utan efter båda förlossningarna! Enormt skönt att ha något som höll åt magsladdret de första veckorna efter fl!! Jag upplevde det väldigt läbbigt att vara utan faktiskt plus det blev som farmor sa, magen gick tillbaka till ursprunget både invändigt och utvändigt väldigt snabbt som det känns. Det sa farmor skulle vara särskilt bra med tanke på framtida graviditeter. Jag köpte min på Lindex. Hade trosa innanför och den utanpå som ett stöd liksom.

Det finns de som hävdar att man då inte skulle träna musklerna i magen - men det stämmer då inte på mig! Jag upplevde det som att det var svårt att hålla magen i normalt läge utan stödet, men med stödet gick det bra. Så musklerna blev definitivt tränade.



Beträffande BB-snacksen så hann jag inte äta mycket av det innan och under förlossningen MEN det var toppen att ha ekologiskt snacks att mumsa på direkt EFTER förlossningen plus dagarna och nätterna som följde!!! :)



Och kom ihåg kamerorna!!!!!!!!! :)







Guuuuu så underbart med en förlossning så nära i sikte! Jag börjar längta efter en till enormt mycket....!!! Lyllo er!!!

2008-10-10 @ 18:52:11
Postat av: Malin Harju

Nadia: Jag har en gördel som jag hade i början av graviditeten för att hålla ihop fogarna som jag tror kommer att passa perfekt till det! :) Tack för tipset!



Kamerorna kommer inte att glömmas! :)



Ja, det var så vi tänkte; äts det inte innan eller under så kommer det garanterat att slinka ner efter! ;)



Massa kramar!

2008-10-11 @ 08:32:13
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0