Snabb pastasås på vift!

Etftersom inlägget som MMSades in till bloggen med receptet på snabb pasta-sås med morötter inte publicerades så kommer receptet här, dock utan bild på rätten!

Morotssås

4-5 rivna eller slantade morötter *
ca. 25 gr. smör
1 tsk. örtsalt * (kolla glutamaterna!)
1 msk. curry *
1 msk. honung *
salt ', peppar *
1 dl. grovhackad persilja * 

Ingredienser markerade med * är ekologiska i vårt kök.

Smält smöret i en stekpanna (teflon-fri) och låt morötterna bryna i ca. 5 minuter. Krydda med örtsalt och curry och rör ner youghurten. Låt den smälta. Smaka av med honung (binder det söta i morötterna och det lite starkare i curryn) och salt och peppar. Då såsen är klar att servera, strö över persilja och servera till t.ex. kokt dinkelpasta!

 Bild lånad från recept.nu.


Kommentarer
Postat av: Annie

Låter gott, men jag som alltid är väldigt noga med att få i mig tillräckligt med protein som vegetarian undrar om ni brukar ha något särskilt proteinrikt tillbehör? :)



Kram

Vi Visar Vägen

2008-10-06 @ 21:16:16
URL: http://viviv.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Annie: Japp, denna gång åt vi bönsallad till! Jag har varit vegetarian i 8 år och Johan i 10 år så nu börjar man bli lite av veteraner med vad man ska äta tillsammans för att få en komplett måltid! :)



Kramalin

2008-10-07 @ 07:14:34
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Claudia Amanda

Jag måste då säga att det var jätte fina recept och jag ska prova några av dina eko/veg recept. Verkligen 10p! ;D Fick tipset av Stanleys fruntimmer Sofie, och det var värt att kolla ;D Fortsätt såhär! :D

2009-01-11 @ 17:45:22
URL: http://elementz.blogg.se/claudiaamanda/
Postat av: Malin Harju

Claudia Amanda: Roligt att du hittat hit och gillar det du läser! Välkommen åter!



Malin :)

2009-01-21 @ 08:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0