Not A night of passion

Efter 11 ½ timme på jobbet igår med bl.a. 6 timmar av diverse möten så var jag rätt slut i ryggen då jag kom hem. Sådana gånger är det inte bäckenet som är värst utan mitt bak på ryggen, typ där BH-bandet sitter. Jag blir alldeles spänd där, stenhård, och sedan gör det konstant ont.

Johan kom inte hem förrän vid 22-tiden så jag lade mig i sängen för jag var så trött och passade på att andas lite profylaktiskt för att öva men också för att inte haka upp mig på det onda för mycket.
Han kom hem men jag fick min massage lite för sent så jag hade svårt att komma ner i varv sedan och somna. Vid halv tolv somnade jag, bara för att vid midnatt vakna av att Lotus drack ur vad som bara kan ha varit toa-stolen. Tack gode gud att det var spolat och att jag pussat honom ordentlig godnatt, det blir inte så många pussar på ett par dagar nu.
Har sprungit och kissat hela natten (inte kissnödig, bebisen och fogarna luras bara) och har sovit jätteoroligt. Vetskapen om att man ska upp kl. 4.45 och öppna upp hela förskolan kan göra så mot en! Tänkte att jag skulle dra mig lite så jag somnade om och vaknade kl. 4.51 av det mest helvetiska senadrag jag någonsin haft! Då jag växte som mesy hade jag var och varannan natt så jag har lite och jämföra med. Det kom i intervaller och höll på i över 10 minuter. Stackars Johan vaknade av mitt djungelinspirerade avgrundsvrål och satt yrvaket och kämpade med att få det att gå över. Med en rejäl mage i vägen och stela fogar kom jag liksom ingen vart.

Nu har det äntligen slappnats av igen i vaden så nu är det dags för filfrukost, morgontidningen och sedan jobbet. Tur jag jobbar kort-dag idag!


Kommentarer
Postat av: Sarasofi

Inte en så bra natt du! Tur att det är övergående. Det är så grymt stor skillnad på att sova en hel natt eller sova oroligt/vakna till hela tiden. Senadragen minns jag från när jag var preggo, det var INTE roligt. Men det är ju som du påpekar, endast en bieffekt av miraklet som graviditet är och på så många sätt mådde jag väldigt bra som gravid också, som du. :)



Mina föräldrar kommer förresten nästa helg och hälsar på. De fick visst en lista av mig med saker som de fick handla från Grön Gåva, eftersom de ändå skulle komma ner var det ju bäst så! De köpte faktiskt tvättnötter till sig själva också, pappa tyckte att det lät bra och det är parfymfritt vilket är bra då han är parfymallergiker. Dessutom kommer de att ta med tavlor som jag ärvt från farmor och mormor, så det känns som att det kommer att bli som en liten julafton för mig trots att jag vet vad jag får, men ändå. :)



Skulle vara så roligt att se dig med din preggomage nu. Det är möjligt att vi dyker upp i Övikstrakten i oktober och sedan vid jul och vid jul blir det ju så klart extra spännande att träffa er alla! :)

Många kramar!

2008-09-09 @ 09:56:42
Postat av: Sarasofi

Tillägg:

Ja, alltså, det jag menar är kanske inte att kalla det bieffekt, du har ju haft jobbigt med fogarna och så och det är inget man ska ta lätt på, men det jag menar är att du har ju tidigare nämnt att det är sådant man klarar av eftersom man ändå är med om ngt fantastiskt och att jag känner igen det du skriver om att du psykiskt mår väldigt bra av att vara preggo. Äsch, du förstår väl vad jag menar! Har lite av en flummig dag här... :)

2008-09-09 @ 14:45:00
Postat av: Malin Harju

Sarasofi: Jag förstod hur du menade! :)



Kul att de ska shoppa på Grön Gåva, vad glad jag blir! Tror att nötterna kommer att göra succé även hos er!



Härligt med tavlor, vart ska ni hänga dem?

Hör av er då ni kommer hem så lovar jag att jag ska visa magen!



Kramalin

2008-09-09 @ 15:28:00
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Ylva

Ajajaj senadrag som gör så ont! Jag hade mycket senadrag när jag väntade Tyra men inget alls när jag väntade Axel. Undrar vad det beror på.

2008-09-09 @ 18:39:38
Postat av: Sarasofi

Ja, jag hade ju annars beställt över internet från Grön Gåva, men när de ändå är på väg hit tyckte jag att det var bättre att de kunde köpa det jag ville ha och hon hade faktiskt allt i affären, så det blev ingen internethandling alls denna gång. Helt klart roligt också att jag lyckas få med mina föräldrar att prova nya saker, de är nyfikna av sig! :)

Tavlorna ska upp i vardagsrummet och sovrummet. De är jättefina! Förhoppningsvis tar ni er en tur förbi Falun nån gång så då får ni träffa både oss och se tavlorna ;)

Vi hörs och ses!

2008-09-12 @ 08:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0