Nytt till hemmet

Pratade med älskade mormor igår i telefon och hon sa att jag ska få en vas (stor som man har på golvet) i turkost press-glas av henne på torsdag då jag ska hälsa på! Den kommer från hennes föräldrahem och är från 40-talet. Kommer att bli perfekt i vårt vardagsrum bredvid radiomöbeln där vi redan har porslinsfigurer i just turkost press-glas! Bilder kommer såklart då jag fått hem den!
Funderar på att ställa långa, kraftiga kanelstänger i den. De är inte bara supervackra utan både luktar gott (det är äkta kanel modell gigant som är köpta av svärmor på en blomsterhandel.) och har en lugnande inverkan!

Tack mormor!

Kul är att i vårt vardasgrum finns nästan ingen nytt förutom TV'n och soffan. Knappt barnvrån har nya saker utan arvegods från mig och Johan eller loppis-fyndade saker! Det är så härligt att inte slita på resurserna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0