Dagens eko

Dagens eko;

Känsla: Taggad till tänderna!
Gjort: Svarat på kommentarer och bloggmail, duschat, myst med Leon och ammat honom, läst tidningen.
Gör: Bloggar, läser bloggar och kokar frukostgröt med aprikoser, havregryn, quinoa och chiamjöl i gjutjärnskastrullen.
Planer: Promenad med fint sällskap idag och ikväll ska det handlas och fortsätta se över homeopat-apoteket.
Bästa: Den fantastiska påsk-present jag beställt till älskade Johan! ♥
Leon : Sover om möjligt ännu bättre på nätterna nu. Oftast vaknar han inte förrän Johan's väckare ringer kl. 06.00. Som vanligt somnar han vid 19-tiden på kvällen och...ja, han är gudomligt snäll helt enkelt!
Väder: Mulet, grått, trist och snö!


Kommentarer
Postat av: Nadia

Vi hade användning för aconitum, echinacea och chamomilla nu i dagarna! Toste fick feber och gaser och gnydde hela förra natten.. aconitum bet inte. Gick över till echinacea, bet lite. Kände efter i hans mun och tror nog att två kindtänder är på väg att tränga igenom så då gick jag över till chamomilla igår kväll som är mot besvär vid tandsprickning och inatt sov han hela natten! Och nu märks ingenting.

2009-04-02 @ 11:52:18
Postat av: Nadia

Alla bebisar är snälla blink blink

Men Leon verkar vara väldigt NÖJD - rofylld i kropp och sinne om nätterna!

Kan inte låta bli å kommentera det då jag tycker själv att det känns konstigt när människor frågar om mina barn är snälla (skulle jag kunna svara att "Nej de är dumma." ?) eller om de, exempelvis svärföräldrarna säger att, "å han har varit så SNÄLL idag!" Mina barn är alltid snälla! Men visst kan de vara lite bångstyriga eller irriterade eller missnöjda eller.... kanske göra lite dumma saker pga trötthet eller behov av uppmärksamhet... men dom är aldrig dumma! :)

(En kommentar från mig född ur att jag faktiskt inte gillar ordet snäll...)

2009-04-02 @ 19:00:34
Postat av: Erika

Jag funderar på vad Mats ska få i påskpresent men jag har så dålig fantasi.



Kramar!

2009-04-02 @ 21:29:12
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju

Nadia: Kan du inte maila innehållet i ditt homeopatapotek samt vad det används till? Vore guld värt!



Det är sant, alla barn är såklart snälla. Det brukar vara de omgivande faktorerna som kan göra att de hamnar i obalans.

Ja, han är en riktigt harmonisk liten eko-bebis! ;)



Kramalin



Erika: Jag har köpt till Johan men kan inte nämna det här. Drar iväg ett SMS till dig i helgen!



Kram tjejen!

2009-04-03 @ 07:55:59
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Ja det kan jag göra! Men mitt är nog inte fulländat, fyller då och då på. Dock är jag väl utrustad. mail kommer!

2009-04-03 @ 10:35:36
Postat av: Nadia

(Å jo jag gillar ordet snäll men inte i samband med bedömning av barn bara... )

2009-04-03 @ 10:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0