Valborg

Precis som jag skrev ifjol så hoppas jag att folk bojkottar raketer i år med!

Jag vill uppmana till att inte smälla smällare eller raketer för små bebis-örons skull och för kommande generationer, för alla rädda djur och för folk som som faktiskt vill sova om natten. Kanske en kvarts dyra nöje inte är värt att förpesta vår atmosfär för? Kanske känns det viktigare att våra barnbarnsbarnbarnsbarn får fira vårens antågande då de är unga? Att det dessutom föreligger stor risk och många olycksfall med att fyra av raketer och smälla smällare kanske kan vara ett bra alternativ till de som väljer att bortse från ovanstående argument?
Dessutom föreligger det ganska stor brandrisk med raketer, så om alla andra argument tycks falla kanske det kan kännas avgörande?

Fundera över detta (tyvärr tror jag att de personerna inte läser min blogg, Ni som gör det är nog inne på samma linje och väljer därför bort ovanstående) och välja annat. Skänk eventuella raket-pengar till välgörenhet så blir det verkligen en win-win situation!
 
Med detta vill jag önska trevlig Valborgsmässoafton!


Kommentarer
Postat av: lisa

ha en trevlig valborg du med!

och ja, jag hatar raketer, usch, min hund gillar dom inte heller.

det är så överskattat och dyrt, onödigt med raketer!

2009-04-30 @ 15:13:18
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Erika

Det var längesedan jag köpte smällare, tjugo år kanske =)

Men här lär det smällas utanför fönstret eftersom vi har majbrasan utanför (brevid sion)

Hoppas att de inte behöver såga i brasan inatt som de fick göra förra året då de största stockarna inte hade brunnit upp. Gick inte så bra att sova då.



Hoppas att ni har en fin Valborg =)



Kramar!

2009-04-30 @ 19:51:06
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

lisa: Nej men precis, för alla hundars skull också! Håller med dig, det är grymt överskattat!



Erika: The Birdsingroad chainsaw massacre? Hur kul som helst! :)



Hoppas ni med hade det toppenfint!



Många kramar från oss!

2009-05-01 @ 07:23:10
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Erika

Inget sågande i år utan vi sov så sött. Som tur var så blev det inte mycket smällande heller.

Mycket mindre av det än förra året. Toppen =)



Kramar!

2009-05-01 @ 22:27:52
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Erika: Men så skönt! :) Här smällde de lite grann precis då vi gick och lade oss men det avtog sen!



Kramen!

2009-05-02 @ 08:30:30
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Kanske har jag fel men jag tycker att det blir allt mindre fyrverkerier för varje år! Skönt! Jag är orolig för den dagen min/mina pojkar kommer att vilja smälla smällare.... Livsfarligt ju!!! Varje år är det barn som dör eller förlorar fingrar, ansikten.... ryyyyyyyssss....

2009-05-02 @ 22:07:53
Postat av: jag

Visst kan raketer vara fina med sina klara färger. Men jag håller helt klar med vad du säger. Tycker personligen att varken om smällare eller alkohol som många ofta förknippar med valborg.

2009-05-02 @ 23:01:46
URL: http://ekostudent.blogg.se/
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Nadia: Ja, det tycker jag med. Fler och fler som tänker förståndigt!

Håller med, vill inte tänka så långt, hoppas det är helt utdött med denna "fluga" då!



jag: De är ju jättevackra, och jag fattar fortfarande inte hur man kan räkna ut hur man måste "stoppa dem" för att exakt den där kombinationen ska uppstå! Otroligt! Men ändock lika farligt för de flesta inblandade; djur, barn, miljön mm.

2009-05-03 @ 08:06:25
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0