Feta- och spenatcannelloni från mi

0-70208acc5173d128b69603604db67a8c.png

Feta- och spenatcannelloni från middagen igår fick bli dagens lunch! Blanda frusen spenat med salt *, peppar *, 2 pressade vitlöksklyftor * och 150 gr. smulad Feta *. Gör en ostsås genom att smälta 50 gr. smör * i en tjockbottnad kastrull. Vispa ner 2 rågade msk. siktat dinkel och späd med 4 dl. havremjölk *. Salta * och vitpeppra * efter eget tycke och smak. Tillsätt en äggula * och rör ner 300 gr. riven ost *. Fördela lite ostsås i botten på en ugnsform och fördela fyllningen på 12 färska lasagneplattor. Rulla ihop rullarna och lägg med skarven nedåt i formen. Häll över resten av såsen och strö över 100 gr. riven ost. Gratinera i ugnen ca. 25 min. i 225 gr. Som vanligt är ingredienser markerade med * ekologiska i vårt kök. Smaklig måltid!


Kommentarer
Postat av: lisa

mums! ska göra någon dag :D och vad söt lotus var i inlägget under :).

2009-08-27 @ 19:40:44
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej! Jag hittade hit när jag googlade på prematurbilder. Jag har en dotter, Ida, som idag är 14 månader (11 mån korr) som föddes i v. 27 + 5.



Alltid roligt att hitta de som delar en både fantastisk och jobbig resa.



Mvh

Ingela



2009-08-27 @ 21:21:51
URL: http://alskadeida.blogspot.com
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

lisa: Ja, visst var han? Gull-klimpen!



Ingela: Ja, det är det verkligen! Även om jag antar att er resa blev jobbigare än vår eftersom Ida kom så pass mycket tidigare än Leon.



Lycka till!



Kramalin

2009-08-28 @ 08:53:28
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0