Julen och tiden efter

Åh så otroligt härlig jul vi fick! Mys med nära & kära, god mat och bara varande! Det tackar vi för! Gillar att det är några mellandagar nu som är semi-vardagliga innan det åter blir helg & festligheter!
Hoppas att alla ni fina läsare fick en fin jul som innehöll det ni behövde?

Vi fick fina klappar som var både tänkvärda & personliga och vi fick trevliga påhälsningar, både planerade & spontana. Tryfflar har rullats ner i magarna och havrekex har malts i munnen.

Just nu ekar det nästan tomt i byn då två av de tre närmaste grannarna är på fjällsemester & spa-resa. Jag gillar det då jag sitter här ensam i köket på Lyckobacken. Det känns som om jag är ansvarig för byn då. Sen vad det i praktiken skulle innebära har jag dock ingen aning om. ;)

Tre dagars bloggande innan ledighet igen; nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Susann

Tack,tack så mycket för din fantastiska blogg!

Ditt engagemang o glädjespridande smittar alltid av sig.

Vi,jag o Alex var i M-sel denna jul o Annandgen till din mormor, allt var toppen, vädret fantastiskt klart o gnistrande o toppen sparkföre.

A fick mersmak på vinternorrland.

Vi är nu tillbaka i Malmö o bävar inför nattens raketer, staden har beslutat att det får skjutas i två dagar o bara på sin tomt, men jag tror tyvär folk inte bryr sig.

Det borde förbjudas helt eller bara skjutas centralt beläget i varje stad!



Annars är allt ok,vi har kallt men ingen snö o firar m A:s släkt ikväll.

Vi önskar er alla ett Gott nytt år o lycka till med allt nästa år!

Kramar, Susann o Alex.

2009-12-31 @ 13:01:41
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Susann: Härligt att ni fick fina dagar i Norrland och tack snälla för dina fina rader! Så glad jag blir!



Hälsa fästmannen så gott!



Kramar!

2010-01-03 @ 16:37:27
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Susann

God fortsättning;

jag hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton.

I Malmö var det lugnare än vanligt, visst smälldes smällare men tack o lov mycket mindre.

Jag känner med er alla djurägare,skrämda barn o skadade att det borde förbjudas.

Vi får hålla dialogen igång och se stjärnorna på himlen istället.

Kram.

2010-01-03 @ 17:45:02
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Susann: Detsamma! :)



Så skönt att höra att det var lugnare! Och ja, vi borde se stjärnorna mer istället!



Kramalin

2010-01-04 @ 05:47:24
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0