Smul-sop

blev sot-sop!

Då man eldar i vedspisen



är det liksom ofrånkomligt att det här;

liksom generera det här;

Eftersom man gärna vill ha det så här;



så krävs att man sopar & sopar en masse! Eftersom Leon leker en massa på govlet vill jag ha det spotless och har sopskyfflar både här och där. Men det allra smidigaste jag upptäckt just för att sopa upp askan är denna lilla "smul-borste" som man förr sopade av bordsukarna i matrummen med.



Denna fick jag av bror & fästmö för några jular sedan, de hade hittat den på en av stans loppisar. Nu står den på fläktkåpa och fyller sin sop-funktion flertalet gånger dagligen!



Malin ♣

 


Kommentarer
Postat av: Nadia

En sån har jag varit på väg att skaffa för att sopa just bordet med - verkar superbehändigt! :D

2009-12-16 @ 11:41:32
Postat av: vintageretroprinsessa

Superfint set :)

och det gör sig skerligen fint där uppe :)



Tycker det är kul att se att fler och föer övertar och handlar second hand finns ju sååå mycket fint att köpa där och sen r det bra för miljön :)

Allt jag köper som jag sen rensar ur hamnar till väner och familj som blir super glada :)



ha det finast

2009-12-16 @ 21:48:58
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Familjen Harju på Ekoblogg

Nadia: Ja, den är toppen! Saltmagasinet brukar alltid ha sådana på somrarnas loppisar. :)



vintagretroprinsessa: Tack! Ja, Second Hand är toppen! Mormor & morfar har volontärarbetat på en av butikerna i stan sedan de öppnade så jag är en Second Hand-råtta sen 14 års ålder!



Sköt om er!

2009-12-17 @ 06:03:14
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0