Pärkelä!

Johan åkte dit nu på morgonkvisten, nästan 3 ½ dygn efter mig! Snacka om inkubationstid! Man brukar ju säga (i alla fall i de foldrar vi har på jobbet) att inkubationstiden (alltså den tid det tar för sjukdomen att bryta ut är 48 timmar och under de 48 timmarna är man otroligt smittsam. Härligt, eftersom man inte ens vet om det! Sedan kan en "vanlig magsjuka" smitta i 12-48 timmar efter sista sjukdomstillfället, t.ex. sista kräkningen, och då bör man alltså heller inte träffa folk. Men det klart, jag kan ju ha smittat Johan under fredagen och sedan tog det 2 dygn för det att bryta ut för honom. Han kräks dock bara, stackaren!

Har kokat vätskeersättning till honom nu som jag väntar på ska svalna och Leon och jag hänger i sängen mestadels, eftersom Johan tog soffan i arla morgonstund. Jag vet att alla säger att Leon borde vara safe eftersom jag helammar honom men det känns onödigt att han är uppe i pappa en massa. Vi bor nog litet för att bacillerna inte ska kunna cirkulera runt ändå! Desutom desinficerar jag mina händer så fort jag varit i närheten av Johan så med andra ord borde lillen vara super-safe!

Han skulle ju få sin första smakportion i helgen men nu skjuter vi på det tills allt är som vanligt här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0