Dagens eko

Dagens eko;

Känsla:
Lycka och glädje!
Gjort: Har morgonmyst med lillfamiljen! Leon sov över ett mål även denna natt så vi har varit pigga nu på morgonen!
Gör: Bloggar och ser på Johan som bakar scones! Vilken härlig karl jag har! ♥
Planer: Dammtorka, städa toan, ta bort adventsljusstakarna och granen samt kramas en hel massa!
Bästa: Den roliga överraskning vi fick vid 12-slaget på nyårsnatten! *lyckliga*
I behov av förändring: Absolut ingenting!
Leon : Ligger på eko-fårskinnet på golvet och kikar och små-pratar lite för sig skälv. Ni ska veta att det är en extremt förnöjsam son vi fått! :) Han har slemmat lite inatt så då var han arg; han kunde liksom inte suga på tutten då och det orsakade missnöje à la grande!
Väder: Soligt och - 20 grader.


Kommentarer
Postat av: Nadia

Å vad nyfiken jag blir på överraskningen ni fick! Det är ju så roligt med överraskningar :)



Jag försöker få Toste att sluta använda mig som tutte på natten. Ovant för mig då Mandus aldrig gjorde det. Jag har provat med napp men han vägrar. Dock har jag provat mig fram och hittat att om jag vänder honom ifrån mig, trycker honom mot mig och håller med en hand (eller båda) runt hans mage ganska hårt, och sjunger Sov du lilla videung som jag snabbt går över till att viska fram. Då somnar han om! Inte alla gånger med en till tre ggr per natt i allafall! Så kanske kan det funka mer och mer och tillslut räcker det med att sjunga utan att ta upp honom ur spjälsängen. :)



Jag har en nöj liten kille men har han bestämt sig för något så ger han sig inte!!! :)

2009-01-05 @ 10:15:24
Postat av: Malin Harju

Nadia: Jag SMSar dig, vännen!



Leon sover ju själv i sin säng men den står ju kloss i kloss med våran så Johan behöver bara sträcka ner armen och stryka på honom om han vaknar. Då somnar han om. Han är extremt duktig på att "vara tyst själv", ibland på morgonen kan han ligga och kika på en utan att säga något då man själv sovit. Hur gulligt är det? Sen ler han då man pratar med honom! smälter Men då han kommer på att han är hungrig är det mat som gäller på två röda, annars är det panik! ;)



Leon gillar Amazing grace, han slocknar direkt då jag sjunger den, även om han är pigg! Lustigt det där...

2009-01-05 @ 10:24:32
URL: http://ekoblogg.blogg.se/
Postat av: Nadia

Att bara stryka på T går inte. Han blir rasande och gråter förtvivlat om man inte plockar upp honom. Så har det varit ända från början. Men han blir allt mer säker/trygg i att vara i sängen sin. Undrar varför han känner så... jaja. Det är ju mysigt att ha honom hos oss också. :)

2009-01-05 @ 20:47:00
Postat av: Malin Harju

Nadia: Men vilken tur ändå att du hittat sätt som han tycker känns bra och tryggande, det är ju huvudsaken! :)

2009-01-06 @ 12:06:55
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0