Dessa torkade, söta ananasringar f

MMS

Dessa torkade, söta ananasringar från Nort & South Fair Trade är vad jag mumsar på just nu! De var även perfekta under förlossningen då man behövde en nyttigare 'sugar-rush'. Ananasringarna kommer från en liten odling med 10 anställda från en by i den centrala provinsen på Sri Lanka. Frukten säljs direkt till North & South och på så vis undviks helt de mellanhänder som annars kontrollerar prissättningen. Då den är perfekt mogen skördas ananasen och transporteras till Fair Trade-organisationen Ashley Exports där de skärs till, torkas och förpackar så att de behåller den äkta, naturliga sötman. Fantastiskt goda är de!


Kommentarer
Postat av: Johanna

De låter ju hur goda som helst! Var kan jag köpa dem? Jag bor i Malmö men de kanske finns att köpa på nätet? Tack för en finfin blogg!

2009-01-18 @ 17:10:02
Postat av: Malin Harju

Johanna: Jag tror att du kan köpa dem via Grön Gåva (www.grongava.com)! De är hur goda som helst!



Tack för komplimangen, den värmde gott!

2009-01-19 @ 09:28:04
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0