Pasta à la Bellio!

Johanna som har Bellio och ligger bakom de fina eko-mockasinerna bloggpanelen testade via Ecoloco mailade ett recept jag bara måste testa! Läs nedan och känn hur det vattnas i munnen;

Fräs blandad svamp (Johanna använde champinjoner och trattkantareller från frysen). Lägg ner en liten hackad lök och 2 hackade vitlöksklyftor. Salta och peppra lite. Häll eventuellt i en skvätt cognac och grädde, samt lite vatten eller mjölk. Koka ihop och lägg på lite persilja.

Medan, innan eller efter - rosta valnötter i en torr pana och krossa i en mortel. Lägg på krosset när man serverar eller ha det som tillbehör. Servera med pasta och parmesan. 

Johanna tipsar om att hon alltid tar ur pastan ur vattnet när den fortfarande är väldigt al dente och låter den koka klart i såsen så att den tar smak av den. Det har jag aldrig testat men kommer att göra det, för jag tycker det låter hur härligt som helst!

Tack snälla du för ett härligt veg-recept! :)



Kommentarer
Postat av: Annie

Jag svimmar nästan för att det låter så gott! Det MÅSTE jag prova. Jag älskar pasta och jag älskar svamp, det kan ju bara bli bra :)

2009-01-23 @ 14:52:10
URL: http://viviv.blogg.se/
Postat av: Fatima

Åh, så smarrigt det lät!



Läste bland kommentarerna att du svarat att "att bo mitt inne i stan är inte eko-tänk för oss". I ett nummer av tidningen Eco queen läste jag dock att det faktiskt är mer miljövänligt att bo i stan än på landet. (Mindre bilåkning,mindre energiförbrukning m.m) Det tyckte jag var så intressant då man lätt tror att det är tvärt om. Men sen är det ju också olika från familj till familj, men det säger sig ju självt.



Vill bara förtydliga att denna kommentar inte är någon kritik eller dömande, ville bara dela med mig :)

2009-01-23 @ 16:50:54
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Loa

Tänk om man kunde laga mat... Ska ge min man receptet. Det är han som ser till att vi får nåt att äta i vår familj.



Nu är bokföringen klar! Tack för uppmuntran!



Kram

2009-01-24 @ 09:47:36
URL: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com
Postat av: Malin Harju

Annie: Ja, det låter verkligen gott!



Fatima: Förstod att du inte alls menade så! :) Jag har också hört det resonemanget, men i vårt fall tror jag inte det stämmer. Vi bor så till att vi inte på något sätt är självförsörjande gällande något, och på något vis tar man bilen i alla fall. Vi har svårt att se över elförsörning och uppvärmning mm. Vi skulle vilja odla och kompostera och det finns inte möhjlighet till nu, något som blir bra då vi bor längre utamför stan.



Loa: Tur att han gillar cooking då! ;)



Kramalin

2009-01-24 @ 10:49:06
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0