Tacksamhet

Igår skrev jag för första gången i min "The Secret Gratitude Book" som jag fick av Johan i julklapp! Jag ville invänta det nya årets ankomst innan jag gjorde det för att 2009 ska bli tacksamhetens år. 

The Secret Gratitude Book Bild lånad härifrån.

Jag mediterade först kring just tacksamhet i 20 djupa andetag innan jag skrev "Gratitude now", dvs. saker jag känner tacksamhet över nu. Däremellan funderade jag kring det citat som Rhonda skrivit på den sidan (det finns ett nytt för varje blad) och försökte verkligen ta till mig det och passa in det i mitt liv och min tillvaro. Därefter skrev jag på "Gratitude intensions" sidan, dvs. saker jag vill ska komma till mig. De ska man dock skriva i nutid, som om man har och är tacksam för dessa saker redan. För en som inte är van "The Secret" kanske detta känns ovant, men jag som läst den dagligen under ett års tid är numer så van att visualisera hur jag redan har det jag vill uppnå och är tacksam över det, så detta moment gick bra. Då jag skrivit klart mediterade jag igen kring tacksamhet i 20 andetag. Allt som allt tog kanske detta 20 minuter och det var min meditationsstund för dagen. Jätteskönt att få sätta pränt på sina tankar och att få en liten stund för sig själv!

 ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0